Dech beroucí drama a zvraty do posledního kilometru – devátá soutěž letošního IRC připravila atraktivní podívanou, kdy o vítězi opět rozhodovaly desetinky sekundy.
Škoda Fabia S2000 vybojovala druhé místo
V neskutečném závěru podlehl Andreas Mikkelsen o 1.5 sekundy vítěznému Neuvillovi na Peugeotu. Smolný byl závěr soutěže pro do té doby vedoucího Freddyho Loixe, který havaroval jen 2 RZ před koncem. Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport skončil čtvrtý, nadále však zůstává v čele celého šampionátu.
Italská Rally San Remo
Slunečné počasí a teploty kolem 28 stupňů – idylické podmínky panovaly v San Remu po celou soutěž. Na jezdce čekalo 13 rychlostních zkoušek a 226 kilometrů – vrcholem byla poslední zkouška první etapy, která se jela v nočních hodinách a měřila 44 kilometrů – nejdelší z celé rally. Po ní se do vedení dostal Freddy Loix jedoucí s Fabií Super 2000, o pouhých 2.7 sekundy před Andreasem Mikkelsenema na další Fabii. Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport končil první etapu na pátém místě se ztrátou 34 vteřin.
Loix odstoupil z vedoucí pozice
Druhá etapa začala mohutným atakem pilotů na vozech Peugeot, kteří dotahovali vedoucí dvojici. Jezdci na prvních třech místech byli seřazeni v pouhých pěti vteřinách! V RZ 11 však skončila soutěž pro dosud vedoucího Loixe, který ve vysoké rychlosti havaroval a odstoupil. Do čela se posunul Mikkelsen, v předposlední RZ jej však o 0.3 sekundy předstihl Neuville a v poslední RZ své vítězství potvrdil – v cíli byl celkově o 1.5 sekundy rychlejší než pilot ŠKODA UK Motorsport týmu.
Michal Hrabánek – šéf týmu ŠKODA Motorsport:
„San Remo je náročná soutěž, byli jsme blízko prvenství, ale v samotném finále byl soupeř lepší. Poslední soutěže IRC ukazují, jak těsné a atraktivní souboje tento seriál nabízí, jsem přesvědčen, že takový průběh je skutečným adrenalinem nejen pro jezdce, ale i fanoušky. Tým se nyní začne připravovat na skotskou rally, kde se za dva týdny představíme s oběma továrními posádkami Kopecký-Starý a Hänninen-Markkula.“
Jan Kopecký:
„Určitě jsme pomýšleli na lepší výsledek, San Remo je specifická soutěž. Zkoušeli jsme všechno možné, ale jezdci před námi byli tentokrát prostě rychlejší.“
Freddy Loix:
„Chtěl bych se omluvit celému týmu za náš výpadek. Do té doby se nám jelo fantasticky a drželi jsme první místo. Fabia fungovala výborně, všem patří obrovskýdík za perfektní přípravu.“
V IRC není nic rozhodnuto
Rally San Remo byla poslední soutěží letošního IRC bodovaná standardním systémem. Poslední dvě soutěže budou hodnoceny koeficientem, který představuje násobek získaných bodů do hodnocení šampionátu – Skotsko 1.5x, Kypr 2x. Obě soutěže tedy do celkového pořadí promluví výrazným způsobem.
Stav šampionátu IRC po Rally San Remo:
1. Kopecký (ŠKODA) 128 bodů
2. Neuville (Peugeot) 103 b.
3. Loix (ŠKODA) 103 b.
4. Hänninen (ŠKODA) 98 b.