Sepp Wiegand a Frank Christian se po infarktovém finále umístili na druhém místě, Esapekka Lappi s Jannem Fermem obhájili svou vedoucí pozici v evropském šampionátu: ŠKODA při své domácí soutěži v rámci mistrovství Evropy ERC nadchla desetitisíce fanoušků
Barum Czech Rally
Vedle obou továrních vozů Fabia Super 2000 v červenobílém retro-provedení RS si aplaus při Barum Czech Rally Zlín vysloužil i mistr Evropy Jan Kopecký. Ten v roli testovacího jezdce na 15 rychlostních zkouškách úspěšně otestoval turbomotor pro připravovaný speciál ŠKODA Fabia R 5.
„Blahopřeji Seppu Wiegandovi a Frankovi Christianovi. Svým skvělým výkonem v této soutěži upevnili svou druhou pozici v celkovém hodnocení. Byla to velice tvrdá soutěž, v níž mnoho favoritů ani nedojelo do cíle. Proto Esapekka Lappi svou vedoucí pozici v celkovém hodnocení ERC dokonce upevnil,“ komentuje šéf týmu ŠKODA Motosport Michal Hrabánek.
ŠKODA Fabia Super 2000
Wiegand se se svým navigátorem Frankem Christianem po dramatickém souboji s Tomášek Kostkou v poslední rychlostní zkoušce umístil na druhém místě. Po celkem 237,33 kilometrech rychlostních zkoušek svému soupeři „ujel“ o pouhé 0,2 sekundy. Za vítěznou dvojicí Václav Pech/Petr Uhel byl Wiegand nejlepším zahraničním jezdcem mezi špičkovými domácími piloty. Po druhém místě v Severním Irsku a třetím místě v Belgii to pro třiadvacetiletého Wieganda bylo už třetí pódiové umístění v letošní sezóně ERC. Barum Czech Rally Zlín saskému jezdci opět „sedla“: loni tu při své premiéře v továrním týmu ŠKODA obsadil čtvrté místo.
„Jsem samozřejmě velice šťastný, že jsme ještě vybojovali druhé místo. Asfalt byl zejména v lesních úsecích kluzký, zčásti dokonce pokrytý blátem. V neděli už jsme zbytečně neriskovali. Nejdůležitější bylo posbírat body mistrovství“, komentuje Wiegand.
V celkovém hodnocení ERC stáhl německý pilot po osmi soutěžích sezóny náskok svého týmového kolegy a vedoucího jezdce Lappiho na 19 bodů. Vůči konkurenci oba tovární jezdci v boji o následnictví loňského mistra Evropy Jana Kopeckého svůj náskok dokonce ještě zvýšili. Lappi vede s celkovým počtem 123 bodů před Wiegandem (104).
Lappi, který v sobotu kvůli jezdecké chybě nedojel do cíle etapy, v neděli se svým spolujezdcem Janne Fermem vyhrál tři ze šesti rychlostních zkoušek a umístil se na třetím místě denního hodnocení. Získal tak pět bodů do celkového hodnocení ERC. „V neděli šlo zejména o to neudělat další chybu. Děkuji mechanikům týmu ŠKODA Motosport, kteří naši Fabii Super 2000 zase uvedli do perfektního stavu“, komentuje Lappi.
ŠKODA Fabia R5
V rámci Barum Czech Rally proběhl bez problémů také další test přeplňovaného 1,6-litrového motoru pro připravovaný speciál ŠKODA Fabia R 5. Testovací vůz řídil mistr Evropy Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem. „Nejednalo se mi tu tentokrát o špičkové časy, ale v první řadě o test motoru. Ale bylo skvělé, jet před zraky desetitisíců diváků kolem trati“, komentuje Kopecký.
S novým soutěžním speciálem bude ŠKODA v budoucnu nastupovat na start mezinárodních soutěží v kategorii R 5. Dle šéfa týmu ŠKODA Motorsport Michala Hrabánka je tým při vývoji nové naděje pro budoucí úspěchy na dobré cestě: „Při Barum Czech Rally jsme splnili i naši druhou misi: test našeho nového vozu. Dospěli jsme tak k dalšímu milníku.“
Číslo pro Barum Czech Rally Zlín: 9
V devíti z celkem 15 rychlostních zkoušek rally ve Zlíně byla nejrychlejším vozem ŠKODA Fabia Super 2000. Jaromír Tarabus zajel čtyřikrát nejlepší čas, Esapekka Lappi byl nejrychlejší třikrát, Roman Kresta a Jaroslav Orsák jednou.
Barum Czech Rally Zlín – konečné výsledky:
1. Pech/Uhel (CZ/CZ), Mini John Cooper Work S2000 2:16.28,7 hod.
2. Wiegand/Christian (D/D), ŠKODA Fabia Super 2000 + 51,5 sek.
3. Kostka/Houšť (CZ/CZ), Ford Fiesta R5 + 51,7 sek.
4. Orsák/Šmeidler (CZ/CZ), ŠKODA Fabia Super 2000 + 1.12,8 min.
5. Tarabus/Trunkát(CZ/CZ),ŠKODA Fabia Super 2000 + 1.13,6 min.