Trend elektrifikace se dotýká nejen zcela nových modelů, ale začíná se vtírat také mezi legendy. Elektřina začíná pohánět i skutečně výjimečná jména, u kterých bychom to jen tak nečekali. Příkladem je Hummer a celý svět se nyní ptá, kdo další dostane do vínku baterie a elektromotor? Zraky některých směřují k Porsche a jejich legendární 911. Na její elektrifikaci si však ještě chvilku počkáme.
Elektrifikování legendy
Hlučný motor a vůně spalovaného benzínu k 911 neodmyslitelně patří a tak to prozatím i zůstane. Šéf automobilky Oliver Blume se nechal slyšet, že by si měl model udržet spalovací motor minimálně v příštích deseti letech.
To však neznamená, že se 911 vyhne elektrifikaci úplně Podle Bluma je již nyní rozvíjeno řešení hybridizace 911 v podobném směru, jako u 919. Elektrifikace by měla pomoci automobilu navýšit zážitek z jízdy.
Na plnou elektrifikaci 911 však Porsche prozatím nespěchá. To z toho důvodu že by kvůli ní mohl automobil přijít o některé své charakteristické vlastnosti. Ty jsou dány především umístěním motoru v zadní části vozu, což ovlivňuje jeho jízdní vlastnosti. S lehkým elektromotorem a jeho přemístěním by však mohl vůz tyto vlastnosti pozbýt.
Jako zlomový rok pro přechod mezi technologií spalovacího motoru a elektrifikovaným motorem se aktuálně jeví rok 2030. V tomto roce má v plánu dát zcela sbohem klasickým motorům Volvo, Ford přislíbil, že do tohoto roku bude dodávat pouze elektromobily na území Evropy a GM chce být výrobcem pouze elektromobilů v roce 2035. Elektrifikace je zkrátka nezastavitelná a 911 by bez ní měla velké problémy.
Coby zlomový rok pro přechod mezi technologií konvenčních pohonů a elektromotorů je v současné době považován rok 2030. V něm chce Volvo přejí pouze k elektromobilům. GM tak chce učinit o pět let později a Ford v roce 2030 chce nabízet pouze elektromobily na území Evropy.