Automobily značky Alfa Romeo nikdy nebyly obyčejné. Vždy šlo nádherná auta pro milovníky sportovního svezení. Cuore sportivo čili sportovní srdce bylo v případě Alfy nejen reklamním sloganem. A cuore sportivo bije i ve třech modelech, které dnes Alfa Romeo nabízí.
Alfa Romeo Giulia
Sedan střední třídy je prý usedlým manažerským vozem, který na délku měří asi 4,7 metru a má poháněná přední kola. Takhle se ale v Turíně nepřemýšlí. Délka tedy sedí. Slovo manažerský lze s přimhouřením očí použít také. Ale usedlý, tak to ani omylem. Z toho auta emoce čiší do všech stran. Ladné linie, agresivní kukuč a doširoka rozkročený postoj jasně říkají, že tady se bude sportovat.
A sportování v žádném případě nekončí designem, jak se u jiných výrobců často děje. Toto je auto pro opravdové řidiče. Motor totiž posílá sílu k zadním kolům. To mu propůjčuje skutečně sportovní jízdní vlastnosti při zachování maximálního komfortu, jak se na manažerské auto sluší a patří. Komu by ale tento jízdní projev nevyhovoval, ten může sáhnout po verzi s pohonem všech kol. Každému, co se mu líbí. Poháněná zadní kola nemusí zároveň zatáčet, a tak si poradí se skutečně výkonnými jednotkami. Pod kapotou ševelí pouze přeplňované agregáty. Zážehový má objem dva litry, vznětový ještě o dvě deci více. Vrcholem je pak sportovní verze Quadrifoglio. Tuto zadokolku pohání dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2.9 litru. Z klidu na sto se rozdovádí za 3,9 vteřiny. Prostě bestie.
Alfa Romeo Stelvio
Jenže ne každý dnes touží po nízkém sedanu. Leckomu vyhovuje spíše vyšší posez, který zlepšuje přehled o dění kolem vozu a zvyšuje pocit bezpečí. A právě pro takové vyznavače cuore sportivo je tu Alfa Romeo Stelvio. Toto SUV stojí na stejné platformě jako Giulia a i jízdně se jí velmi blíží. O něco vyšší, o málo širší a o dost praktičtější – to je Stelvio. Auto, které dostalo jméno podle slavného italského průsmyku, se taktéž může opřít o skvělé vlastnosti dané koncepcí pohonu zadní nebo obou náprav. A design? O tom se snad ani nemá smysl bavit. Už jste viděli šaty od italského krejčího, které by neslušely?
I v případě Stelvia lze hovořit o základní jednotce v podobě dieselu o objemu 2.2 litru. Úsporný agregát je naladěn na 160 nebo 210 koní. O žádného loudu se nejedná ani v jednom případě. To se u Alfy nenosí. Silnější benzinový dvoulitr se na rozdíl od dieselu spotřebou kolem šesti litrů nepochlubí. Na silnici je však ještě jistější. Vždyť stovku pokoří za méně než 6 sekund. Vrchol se ale opět jmenuje Quadrifoglio. Chcete vědět, jaký je? Podívejte se do odstavce o Giulii.
Alfa Romeo Tonale
Nejnovějším modelem v nabídce Alfy je Tonale. A také nejmenším. O žádného prcka ovšem nejde. S délkou přes 4,5 metru a pětisetlitrovým kufrem je plnohodnotným rodinným vozem. Nabízí se s pohonem přední nebo obou náprav a představuje jakousi vstupenku do světa cuore sportivo.
O pohon se stará mild-hybridní zážehová patnáctistovka nebo vznětová šestnáctistovka, vždy spojeny s automatem. Prostě rodinný ideál. Vrchol je pak plug-in hybridní verze Q4. Ta má jako jediná pohon všech kol a pochlubí se zrychlením z klidu na 100 km/h hluboko pod 7 sekund. Oproti předchozím modelům možná civilnější, jinak ale Tonale Alfou, jak se sluší a patří. To ale poznáte už na první pohled. Jen se podívejte, jak jí to sekne.