Aston Martin se v poslední době ocitá v krizi a s napětím tedy očekává příchod nového crossoveru DBX. Do jeho premiéry nyní zbývají čtyři měsíce. Bude to stačit?
Zachránce DBX
Akcie Astonu se propadají. Od svého prvního Crossoveru tedy očekává hodně. Tento segment totiž jede a tak musí i takto tradiční výrobce vyslechnou poptávku zákazníků. Nově tedy na svou novinku láká videem, které poodhaluje příď vozu a prezentuje tvarové propojení mezi novinkou a stávajícím programem sportovních vozů GT.
Už nyní víme, že DBX nebude elektromobilem. Maskovaný prototyp, se projev do vrchu na nedávném Festivalu rychlosti v Goodwoodu a diváci si mohli vyslechnout zvuk jeho čtyřlitrového osmiválce se dvěma turby. Ten pochází od AMG a my by mít výkon 375 kW, tedy stejná jako DB11 a Vantage.
DBX pochopitelně nepřijde o pohon všech kol, ale více síly bude hnáno na zadní nápravu. Mluví se dokonce i o driftovacím módu. Prototypy se nebály ani těžšího terénu, otázkou je, kdo z majitelů by si s tímto ne zrovna levným vozem troufl do terénu, kde by mohl vůz poškodit. Většina z nich si dá maximálně tak polňačku.
Automobil stojí na hliníkové platformě, která by se měla stát základem i pro další nové modely sesterské značky Lagonda, které Aston nakázal elektrickou budoucnost. S elektřinou by měl pomoci Daimler a potvrzena byla i hybridní verze DBX. Vůz s klasickým benzínovým motorem již lze objednávat.
Sériová podoba vozu by se měla představit v prosinci. První zákazníci se pak dočkají příští rok. Doufejme, že vůz udrží automobilku nad vodou. Bentley a Lamborghini dokázaly, že takové vozy fungují.