Britský výrobce vozů představil svůj velmi důležitý model DBX, historicky první SUV, které má pod kapotou osmiválec AMG.
DBX a jeho velká role
Připravovaný model DBX byl k vidění na celé řadě špionážních snímků. Dokonce i sama automobilka pravidelně ukazovala jeho fotografie maskovaných prototypů, které testovala v náročných podmínkách. Ovšem až nyní jej představila v celé své kráse.
Novinka má velmi složitý úkol, a tím je zachránit kompletně celou automobilku. Aston Martin v čele s Andym Palmerem očekává, že vůz výrazně nakopne ekonomiku celé značky. Pro SUV byla připravena nová výrobní linka, která má cíl vyprodukovat 4 tisíce kusů ročně, což by mělo zvednout celkové prodeje o dvě třetiny.
Aston vstupuje se svým velkým SUV na trh o něco později než Lamborghini, Rolls-Royce či Bentley. Naopak je rychlejší než Ferrari. Britové však věří, že mají některá překvapení, díky kterým budou schopnější než konkurence. Například zcela novou hliníkovou platformu, díky které je SUV naprostým unikátem.
DBX je prozatím jen s jedinou pohonnou jednotkou, kterou je vidlicový osmiválce AMG o výkonu 405 kW. Díky němu akceleruje za 4,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 291 km/h.
Postupem času by se měla nabídka motorů rozšiřovat. Vůz by měl zapadnou do mezery mezi modelem Bentayga od Bentley a Cayene od Porsche. Velmi působivý na voze je jeho interiér, který nabízí celou řadu individualizací.
„DBX bude pro mnoho lidí první zkušeností s vlastnictvím vozu Aston Martin. Auto musí být věrné hodnotám naší značky,“ vysvětluje Andy Palmer, který na každé vyrobené SUV před jeho předáním osobně dohlédne a šéfdesignér Marek Reichmann ještě přidá podepsanou fotoknihu.