Britský výrobce vozů Aston Martin vykázal za loňský rok ztrátu před zdaněním ve výši 68 milionu liber. V loňském roku byl v zisku o 84,5 milionu liber.
Aston a vstup na burzu
Příčinou propadu je vstup na burzu a sním spojené náklady, které se dostaly na 136 milionu liber. Firma se stala v říjnu po desítkách let první automobilkou, která vstoupila na akciovou burzu. Jejich akcie hned první den odepsaly pět procent a dodnes se ztráta navýšila na 40 %.
Příjmy firmy loni stouply o 25 % na 1,1 miliardy a prodeje osobních vozů vzrostly o 26 % na 6 441 automobilů. Odbyt stoupl ve všech regionech, například v Číně, kde jiní výrobci hlásí oslabení poptávky, vzrostl o 31 %.
I přesto, že společnost očekává zlom a růst, kartami může velmi vážně zamíchat také odstup Británie z EU. V případě odchodu má automobilka připraveno 30 milionů liber.
Aston Martin vyrábí vozy jen v Británii a letos hodlá otevřít svůj druhý montážní závod. S ním její kapacita stoupne na 14 tisíc vozů. Vedle automobilů značky Lagonda zahájí v roce 2020 svůj první sportovně užitkový SUV jménem DBX.