Valkyrie je možná jedním z nejnepraktičtějších sériových aut, která kdy byla vytvořena, ale má to dobrý důvod. I když nese poznávací značku a je povoleno pro ulice, jeho skutečným domovem je závodní dráha. Ačkoli výrobci hyperaut často omílají frázi „závodní auto na silnici“, jen málo vozidel dostojí stavu tak dokonale jako Valkyrie. Horké kolo testovacího okruhu Top Gear dokazuje, jak extrémní vlajková loď Aston Martin skutečně je.

Shlédněte vůz v akci

Na letišti Dunsfold v Surrey ve Spojeném království The Stig vyzkoušel Valkyrie a zajel ohromující čas na kolo 1 minutu a 9,6 sekundy. Valkyrie, poháněná přirozeně nasávaným Cosworth V-12, sesadila z trůnu Koenigsegg Jesko Attack jako nejrychlejší silniční sériový vůz v žebříčku, když se o 1,3 sekundy snížila oproti předchozímu rekordu.

Jak se dalo očekávat, Valkyrie je na trati dlouhé 1,75 míle docela zvíře. I se zručným řidičem za volantem působí dojmem šelmy, kterou je těžké ochočit. Můžeme si jen představovat, jaká musí být pouze traťová verze AMR Pro na plný plyn. Namontování hladkých pneumatik na standardní Valkyrie by pravděpodobně zkrátilo ještě více času mimo kolo, ale zbavilo by se toho titulu nejrychlejšího auta s povoleným silničním provozem.

Upřímně si nedokážeme představit příliš mnoho silničních aut, která by mohla sesadit z trůnu mistrovské dílo Adriana Neweyho. Mercedes-AMG One se vybaví jako další hypercar těžící z DNA Formule 1. Ostatně už si připsalo titul nejrychlejšího sériového vozu na náročném Nürburgringu a dalších okruzích. Vzhledem k propracovanému aero triku by se nové F80 od Ferrari také mohlo prosadit na první místo. Možná by Rimac Nevera R mohl také získat trhlinu a získat první místo.

Chvíli však potrvá, než se silniční vůz přiblíží absolutnímu rekordu na kolo, který drží Renault R24. Závodní vůz Formule 1 z roku 2004 poháněný mohutným motorem V-10 dokončil trať Top Gear za neuvěřitelných 59 sekund. Možná by se McMurtry Spéirling mohl pokusit porazit vůz F1, ale maličký jednomístný stroj není na silnici legální.