Aston Martin, značka prvotřídního anglického luxusu a technologií spojených s rychlými vozy se rozhodla vyprodukovat své první SUV, tedy spíše crossover. Ponese název DBX a vedle osmiválce by měl nabídnout i dvanáctiválec. Zda po něm sáhne i agent jejího veličenstva se musíme nechat překvapit.
Novinka vychází ze stejnojmenného konceptu, který byl představen v roce 2015. Krom konvenčních variant se spalovacím motorem by měl být dostupný i ve variantě hybridní a dokonce i jako čistý elektromobil. Základní verze by měla na trh dorazit v roce 2019, je tedy jasné, že verze elektrická přijde s mnohem větším zpožděním. A plánovaný model Rapide jej tedy nespíš předběhne.
Bohužel prozatím neznáme přesné detaily o výkonových parametrech nebo dojezdu a prozatím je o nich předčasné mluvit. Důvodem je to, že prozatím neznáme ani nabídku spalovacích motorů. Zcela jistě víme, že se v nabídce objeví čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který původně můžeme nalézt v Mercedesu AMG. Ovšem objevit jsme jej mohli například v DB11 a také nové generaci Vantage. V DB11 podává tento motor 375 kW, ovšem výkon v DBX je prozatím neznámý. Zcela potvrzený není ani 5,2 litrový dvanáctiválec s dvěma turby, ovšem ta možnost tu stále je.
Novinka se začne vyrábět v roce 2019 a vyráběna bude v nově vzniklé továrně ve waleském St Athanu, která vznikla na základech bývalé vojenské základny. Aston vidí v novém crossoveru automobil pro každý den, který by mohl lákat především zákazníky z řad řidiček. I to je důvodem, proč chce nabídnout celou řadu barevných laků karoserie. Základem vozu bude platforma DB11. Design pak čerpá z konceptu DBX ovšem s tím rozdílem, že bude pracovat s dvojicí dveří na každé straně. Zajímavostí, jsou zpětná zrcátka, které jsme viděli už u konceptu, a která využívají pro pohled vzad kamery.