Zatímco se koncern Volkswagen soustředí především na vývoj elektromobilů, u Audi by chtěli v budoucnu klást důraz i na vodíkové palivové články.
Audi a vodík
Audi momentálně pracuje na expanzi v oblasti bateriových elektromobilů. Přestavilo se nám SUV e-tron a nyní nás čeká sportovní verze e-tron Sportback a menší a rychlejší fastback e-tron GT. K tomu ještě připočítejte elektrosupersport PB18 e-tron a máte poměrně slušný elektromobilový základ. Ovšem Audi si uvědomuje, že elektromobily mají i své slabiny a tak se chce zaměřit i na vývoj vodíkových palivových článků.
„Budeme klást větší důraz na vodíkové palivové články, vložíme do nich více peněz, větší kapacitu lidí a větší důvěru,“ říká předseda představenstva Audi Bram Schot, který loni nahradil na této pozici dlouholetého šéfa značky Ruperta Stadlera.
Audi chce v rámci tohoto plánu dokonce vybudovat vlastní vývojové centrum pro celou skupinu Volkswagen Group. S vývojem by měla pomoci i Hyundai, se kterou Audi podepsalo smlouvu o spolupráci a sdílení komponentů a patentů v loňském roce.
Již v příští dekádě
Společnost oživením programu h-tron reaguje například na fakt, že přírodních zdrojů pro elektromobily není tolik, či na dlouhé nabíjení akumulátorů. Audi si tak stále není jisto, zda elektromobily skutečně dokáží uspokojit zákaznické potřeby, nebo se jedná jen o dočasný boom. Ještě letos by proto chtěla představit prototyp s palivovými články, kdy poslední takový koncept představilo v roce 2016. Novinka by měla využívat vodíkového systému šesté generace, který by měl být doplněn o baterii schopnou dobít jí prostřednictvím zásuvky.
Do roku 2021 by měla být zahájena omezená produkce nového vodíkového automobilu, který by byl nabízen v rámci leasingového programu. Kdy přesně začne větší sériová produkce automobilů na vodík, však momentálně není jasné. Mělo by se však tak stát nejpozději v druhé polovině příští dekády.