2025 RS3 se dostává do hlavních zpráv z obvyklých důvodů. Kompaktní výkonný vůz dostává aktualizaci v polovině cyklu, která přináší vylepšení exteriéru, plošší volant a karbonová sedadla. Existují však některé změny, které nejsou viditelné pouhým okem. Ne, nemluvíme o naštvanějším výfuku, který nyní přináší „objemnější a ještě výraznější“ soundtrack. Audi říká, že auto teď voní lépe. Vážně.

Vůni věnovalo Audi mnoho pozornosti

Vnitřek RS3 je vyroben z přibližně 200 komponent, z nichž všechny procházejí chemickým hodnocením. Audi je zahřívá ve speciální komoře a poté analyzuje vzduch. Tento složitý proces trvá 2-3 hodiny na jeden díl. Jakmile je o to postaráno, materiály se nainstalují do vozu, aby bylo vidět, jak vše do sebe zapadá. Německá luxusní značka pak provádí dodatečné testování.

Aby uvnitř vše krásně vonělo bez ohledu na povětrnostní podmínky, má Audi specializovaný tým pěti chemiků, kteří mají na starosti analýzu pachů. RS3 je vybaven externími ohřívači, které simulují spalující teploty v horkém letním dni . Navzdory novému trendu mezi automobilkami propagovat veganské látky, na sedadlech a volantu stále najdete pravou kůži.

To zní jako působivé množství práce pro to, co ve velkém schématu zůstává Audi nižší úrovně. RS3 je skutečně žhavá verze, ale stále jezdí na platformě MQB koncernu Volkswagen. Vzhledem k tomu, že Audi je oblíbenější značkou než VW, Škoda, SEAT a Cupra, musí vyšší požadovanou cenu ospravedlnit nabídkou hezčího vozu. Skutečnost, že má stále slušný počet fyzických tlačítek, je velké plus.

Ale jedinečný prodejní argument RS3 není reprezentován tím, jak krásně voní uvnitř nebo kolik tradičních ovládacích prvků nabízí. Opravdový klenot je pod kapotou, kde pětiválcový motor ještě pár let letí. Audi se zavázalo uvádět na trh pouze elektrická vozidla od roku 2026, takže toto je poslední vůz se čtyřmi prstenci, který nabízí unikátní pohonné ústrojí. TT RS zemřelo loni a příští generace Q3 pravděpodobně nedostane pětiválcový derivát RS.

Audi vám RS3 s radostí prodá jako hatchback. Pokud ne, zůstanete u sedanu. Od prvního uvedení vozu na trh v roce 2011 bylo zákazníkům dodáno téměř 80 000 kusů. Nejnovější (a poslední) iterace bude u prodejců v Evropě od října, přičemž USA budou pravděpodobně následovat v roce 2025.