Automobilový průmysl dostal v posledním roce hned několik políčků. Není proto divu, že se stále více mluví o velkých změnách ve strukturách těch nejvýznamnějších automobilek. Je to případ také Volkswagenu, který by měl v současné době řešit budoucnost svých značek. Zatímco Bugatti nejspíše zamíří pod křídla chorvatského Rimacu, který ovšem na oplátku předje částečně pod křídla Porsche, Bentley nejspíše čeká změna vedení v rámci koncernu.
Velké změny
Herbert Diess totiž údajně přemýšlí o převodu značky Bentley pod křídla vedení Audi. Na místo Wolfsburgu by tak britská značka byla řízena z Ingolstadtu, stejně jako Lamborghini. V současné době má přitom na starosti vedení automobilky Oliver Blume, tedy šéf značky Porsche a člen představenstva Volkswagenu. Pod Audi by tak mohlo Bentley zaznamenat zcela nový začátek.
V praxi by to znamenalo, že by Audi dohlížela na technologie i finanční aktivity Bentley. Britský výrobce prémiových vozů minulý rok vykazoval zisky, ovšem letošní rok by pro něj měl být ztrátový. Pandemie koronaviru totiž zaznamenala pokles prodejů, zatímco hrozící Brexit může způsobit další problémy v ziskovosti.
Co do vývoje lze očekávat, že by Bentley mohlo nabírat některé prvky například z projektu Audi Atremis, tedy projektu, který by měl přinést zcela novou vlajkovou loď Audi. Ta by měla vystřídat model A8 a nejspíše bude využívat technologii elektromotoru.
Nová generace tradičních modelů Bentley, jako je Continental GT a Flying Spur by pak mohly dostat zcela novou koncernovou platformu PPE, která je dílem práce Porsche a Audi. Zásadním rozdílem mezi oběma výrobci by však měl být i v budoucnu přístup k designu a pojetí luxusu.
Zatímco Bentley by se mělo nadále držet filosofie udržitelného luxu, se kterou míří především na Rolls-Royce, který patří BMW, Audi by stále měla mířit na ty zákazníky, kteří hledají o něco lidovější luxus.