Dva nesmiřitelní němečtí rivalové začali v loňském roce spolupracovat na vývoji techniky pro autonomní řízení. Z této spolupráce však nyní sešlo.
Něco končí a něco začíná
I přes velkou rivalitu si dnešní doba žádá kroky, které by ještě před pár lety byly nemyslitelné. I proto spolu začali automobilky z Mnichova a Stuttgartu vyvíjet techniku pro vozy s autonomním řízením. Nyní se však dohodly, že tento projekt dočasně pozastaví. Stalo se tak na základě výsledků rozsáhlého přezkumu kooperace.
Automobilky by se tedy měly soustředit na již existující vývoj, který však může počítat s jinými partnery. Obě strany zároveň zdůrazňují, že tato spolupráce může být v následujících letech opět obnovena.
K detailnímu přezkumu vývoje v oblasti autonomních systémů došlo až po podpisu vzájemní spolupráce. Do té doby tým expertů a dodavatelů nemohly kvůli konkurenčnímu boji detailně jednat.
Dohoda počítala se společným vývojem systémů pro autonomní jízdu čtvrté úrovně. V rámci automatizace už vozidla zvládnou jet ve většině případů zcela sama a řidič přebírá řízení pouze v hraničních situacích, například při výpadku systému. První výsledky spolupráce měly přijít v roce 2024.
„Systematicky jsme rozvíjeli naši technologii a škálovatelnou platformu s partnery, jako jsou Intel, Mobileye, FCA a Ansys. Naše současná generace technologií nabízí velmi silný a udržitelný potenciál: Díky extrémně výkonným senzorům a výpočetnímu výkonu nám náš robustní modulární systém poskytuje vynikající pozici, abychom našim zákazníkům mohli nabídnout to, co po mnoho let potřebují,“ říká k tomu vedoucí vývoje v automobilce BMW Klaus Fröhlich.
Neznamená to ale, že je mezi BMW a Mercedesem konec. Ostatní společné plány pokračují a obě automobilky by prý dokonce měli uvažovat nad společným vyvinutím kompaktního modelu.