BMW i3 je v současnosti pojaté jako městský elektromobil, v budoucnu by se však mohlo jednat o zcela odlišně koncipovaný model.
BMW do toho šlápne
Automobilka BMW sice od roku 2013 nabízí model i3 s celkem dobrými výsledky, přesto se v poslední době s nástupem konkurence BMW tak trochu ztrácí. Expanze elektrických modelů je daleko střízlivější, což by se ovšem mělo v následujících letech změnit.
Mnichovská automobilka by ráda do roku 2025 uvedla hned devět modelů, ve kterých bude tepat elektrické srdce. Dva mají přitom spadat pod značku Mini a zbytek by měl být přímo součástí portfolia BMW. Jedná se o součást nového strategického plánu, v rámci kterého chce mnichovská značka do roku 2030 prodat před sedm milionů plug-in hybridů a elektrovozů. Konkrétně plánuje v následujících 10 letech prodávat průměrně 460 tisíc elektrovozů ročně. Přitom v loňském roce to bylo ani ne 50 tisíc kusů.
Nová strategie je dílem Olivera Zipseho, současného předsedy představenstva BMW, který v čele automobilky stanul minulý rok. Jeho prvním zářezem bylo SUV iX3 a další modely budu následovat. Konkrétně by se mělo jedno o vozy i5 a i7, postavené na příštích generacích řad 5 a 7.
Dále by měl přijít model i4 vycházející z nové řady 4 a pak také velké SUV, které by mělo získat roli vlajkové lodi značky. Bude se jednat o sériovou koncepci Vision NEXT, které by měla nést označení iX5. Počítá se také s modelem iX1, elektrickou variantou SUV X1. A dokonce se hovoří i o elektrické verzi řady 1, která bude rivalem ID.3 od Volkswagenu.
Co se budoucnosti modelu i3 týče, zde už nebude klasický městský vůz, ale označení i3 ponese elektrifikovaná verze trojkové řady. To je poněkud překvapivá informace, ale z pohledu hierarchie a označování vozů z Mnichova dává naprostý smysl.