Závodní vůz BMW M Hybrid V8 bude sloužit jako 20. umělecký vůz automobilky a hotové auto bude závodit na 24hodinovém závodě Le Mans v roce 2024 v rámci návratu BMW do francouzského vytrvalostního závodu. Umělcem bude Julie Mehretu. Tuto informaci BMW nedávno oznámilo v newyorském muzeu Solomona R. Guggenheima, kde byl jako ukázka projektu vystaven M Hybrid V8 s nahou karoserií z uhlíkových vláken.
BMW spolupracuje při vývoji s umělci z celého světa
Mehretu, která se narodila v Addis Abebě v Etiopii v roce 1970, ale od roku 1999 sídlí v New Yorku, dostane „úplnou tvůrčí svobodu“ při navrhování dalšího uměleckého vozu BMW, uvedla automobilka.
BMW od roku 1975 pověřuje slavné umělce, aby tvořili umělecká auta. Seznam, včetně Alexandra Caldera, Franka Stelly, Roye Lichtensteina, Andyho Warhola a Jeffa Koonse, zní jako sylabus pro kurz dějin umění. Tradice začala, když francouzského závodního jezdce Hervé Poulaina a šéfa BMW Motorsport Jochena Neerpascha pověřil Caldera, aby namalovali livrej pro 3.0 CSL Poulain, který měl jet v roce 1975 24 hodin Le Mans.
Spojení Le Mans pokračuje s uměleckým vozem M Hybrid V8. Bude závodit v Le Mans v roce 2024 jako součást vstupu BMW do FIA World Endurance Championship (WEC). Bude to první vstup BMW do nejvyšší třídy prototypů francouzské klasiky od roku 1999, kdy V12 LMR zajistil automobilce první a jediné celkové vítězství.
M Hybrid V8 byl postaven podle předpisů LMDh (hybrid Le Mans Daytona) severoamerického šampionátu IMSA WeatherTech SportsCar, ale překrývání pravidel mu umožňuje závodit i ve třídě WEC Hypercar. BMW již provozuje dva vozy v sérii IMSA s Rahal Letterman Lanigan Racing, ale nepotvrdilo vzhled plánovaného uměleckého vozu ve státě.