Označení „CS“ existuje již mnoho desetiletí, ale toto je poprvé, co jej vidíme na modelu s dlouhou střechou. Písmena původně znamenala Coupe Sport, než se změnila na Competition Sport, nyní představující mezeru mezi normálními vozy a nejtvrdšími modely CSL. M3 CS Touring má vše, co se vám líbí na M3 CS Sedan a M4 CS Coupe , ale v praktičtějším formátu kombi. Stejně jako jeho sourozenci i všestranný vůz M přichází výhradně s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Skutečně má co nabídnout

BMW vytáčí 3,0litrový řadový šestiválec s dvojitým turbodmychadlem na 543 koní, čímž získává 20 koní oproti běžnému kombi M3. Točivý moment motoru S58 zůstává nezměněn, na hodnotě 479 lb-ft (650 Nm). A ano, režim čistého pohonu zadních kol je stále k dispozici pro šílence, kteří mají radost z ocasu.

Moderní modely CS snižují hmotnost díky rozsáhlému použití standardních karbonových vláken. M3 CS Touring není výjimkou, ale protože se nejedná o hardcore variantu CSL, dieta není tak drakonická. Inženýři M dokázali odstranit 15 kilogramů, což vedlo k pohotovostní hmotnosti 1 850 kg. Díky tomu je o ohromných 625 kg lehčí než velký bratr M5 Touring a jeho složitá plug-in hybridní pohonná jednotka V-8.

Zlomyslnějšímu M3 kombi trvá tři a půl sekundy, než zrychlí na 100 km/h, takže je o desetinu sekundy rychlejší než standardní model a M5 Touring. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h, neboli o 20 km/h vyšší než u standardního M3 Touring, a jen mírně zaostává za svým větším bratrem.

Kromě karoserie z uhlíkových vláken získává M3 CS Touring naštvanější tvář a žlutá světla pro denní svícení. Standardem jsou 19palcová přední a 20palcová kovaná kola, která můžete mít ve zlaté bronzové nebo černé barvě, obojí s matným povrchem. I když sedí na vrcholu potravinového řetězce, speciální edice stále nemá karbon-keramické brzdy ve standardu. BMW chce za tuto modernizaci více peněz, nebo se můžete držet jen složených brzd.

Zatímco běžná M3 Touring se dodává ve všech možných barvách, normálních i individuálních, BMW omezuje váš výběr pro CS na pouhé čtyři: British Racing Green, Laguna Seca Blue, Sapphire Black a Frozen Solid White. Všechny vozy dostanou leskle černou střechu a zadní spoiler, přičemž zadní spoiler má také červený rámeček, který ladí s červeným obrysem chladiče chladiče a odznakem. Stejně jako M5 Touring, ani u jeho bratříčka neexistuje žádná možnost střechy z uhlíkových vláken, ať už jde o běžný model nebo tento pikantní CS.

Uvnitř byla ta ztráta hmotnosti, o které jsem se zmínil, částečně způsobena sedadly s karbonovými skořepinami. Tato přední sedadla obepínající tělo jsou volitelná u běžné M3 Touring, ale standardní u CS. Dokonce i pádla řazení se dočkala karbonové úpravy, stejně jako některé vnitřní ozdobné lišty a části středové konzoly.

BMW neuvádí, kolik aut vyrobí, ale víme, že M4 CS je omezen na 1700 kusů. M3 CS předtím byla omezena na méně než 2 000 vozů, takže vůz by měl hrát na stejném hřišti. Doma v Německu, o kterém společnost říká, že to bude největší trh s automobily, začíná cena na 152 900 EUR. To je ve skutečnosti o 6 900 EUR více než základní M5 Touring v Německu.

Dodávky zákazníkům z Evropy, Austrálie, Japonska, Jižní Koreje a dalších regionů mají být zahájeny v březnu. Koncem tohoto roku BMW uvede na trh další model Competition Sport – M2 CS.