Jednou z velice sledovaných premiér na Frankfurtském autosalonu je i nová X3. Jak moc se novinka změnila oproti předchůdci a čím se liší od X5?
I přesto že má nová X3 dokonce i český ceník poprvé si jí můžeme prohlédnout až na současném autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Novinka se tak postavila vedle nové 6 GT a M5. Jak se dalo u vozu čekat, automobil nezašel do extrému, ale pouze vyladila hlavní linie automobilu. I tak však došlo k řadě změn. V porovnání s Novou X5 však nebyla mezigenerační obměna u tohoto SUV zas tak výrazná. Co když však oba vozy porovnáme? Nenajdeme tu až příliš mnoho společného?
Hned první pohled prozradí, že novou X3 si s X5 rozhodně nespletete. A to i přesto, že automobilu narostly rozměry, zvětšili se boční ledvinky, dostala průduchy v předních blatnících a zmizely i přední kulaté mlhovky. Ovšem X3 spíše svou formu vysekává, zatímco X5 se dala zásadně na objem. V praxi to znamená, že X5 je masivnější.
Nejvýraznější změny i přesto X3 potkaly uvnitř interiéru. Zde najdeme především volně zabudovaný displej infotainmentu. Zmizely klasické analogové budíky a místo nich se objevuje digitální štít. Najdeme zde například i indukční nabíjení mobilních telefonů. A celkové členění palubní desky je nyní členitější a více si zadá se segmentem SUV.
Nezklamaly ani materiály, které jsou ve voze použity. Ty patří ke skutečné špičce a veliký vnitřní interiér je jich plný. Nejkrásnější je však interiér společně s velkou prosklenou střechou, která je však příplatkovým prvkem.
Kde se ovšem X3 trochu zasekla v čase jsou zadní sedadla. Zatímco posádka je v přední části za krále, vzadu se povozí jen poddaní. Zadní část je tak stále jen jakousi lavicí, se kterou se novinka nikterak neliší od svého předchůdce.