Bugatti je vším možným, ale rozhodně ne automobilkou, která neustále chrlí jeden nový vůz za druhým. Vlastně je tomu zcela naopak. I přesto tahle společnost o rozšiřování nabídky svých modelů neustále přemýšlí.
Trojice tajemných
Úvahy o nových modelech se odrážejí v designových konceptech, a tři z nich nyní Bugatti ukázalo světu. Zajímavé na tom je, že jde o starší studie, které automobilka připravila již pár let dozadu, ale z nejrůznějších důvodů je nakonec veřejnosti nepředstavila.
Tím nejstarším je koncept červeného speedsteru Bugatti z roku 2008, který vychází z modelu Veyron a má otevřenou střechu. Konkrétně se jedná o upravenou targu Grand Sport Vitesse. Jeho autorem je Achim Anscheidt.
V roce 2008 dorazila i hospodářská krize, která zapříčinila, že zůstalo jen u utajované studie. Nabízí se tak otázka, zda se nebude chtít Bugatti vrátit ke konceptu Speedsteru.
Dalším konceptem je Bugatti Atlantic, tedy interpelace legendárního modelu Type 57 Atlantic z roku 1936, které Bugatti připravilo na přehlídku v roce Pebble Beach v roce 2015. Jenže chvilku předtím propukla aféra Dieselgate, automobilka nakonec vůz neukázala.
Přitom na jeho designování strávila rok a půl. Zvláštní je, že Bugatti o novém Atlanticu uvažovalo nejen jako kupé, ale i jako o roadsteru. Navíc zvažovalo, že v případě sériové výroby by pod přední kapotu schovalo maličký motor s jen dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec. Ve hře bylo také elektrické pohonné ústrojí.
Bugatti W16 GT Rembrandt je ukázkou toho, jak by to asi vypadalo, kdyby se automobilka rozhodla vyrábět luxusní GT s motorem pod přední kapotou. A navíc s tím jediným, který má ve své nabídce, tedy s osmiválcovým, čtyřmi turbodmychadly přeplňovaným šestnáctiváclcem z Chironu.
Na voze se také objevují některé designové prvky, které jsme mohli vidět na jedinečném Bugatti La Voiture Noire, nejdražším novém automobilu na světě. Celkově je design vozu pozoruhodný a zaujme především střechou a úzkými okny.