Čínská automobilka Byton měla velkolepé plány se vstupem na Evropský trh. Chystala jej zasáhnout cenově dostupným a velice atraktivním SUV modelem, jenže nyní je otázkou, zda se tak vůbec stane.
Problémy, které se dotknou. Evropy
Byton měl velké plány nejen v Evropě, ale také na území spojených států. Proto je velká škoda, že automobilka oznámila pozastavení výroby a proces reorganizace, který nikdy nevěstí nic dobrého.
Tento čínský výrobce je nejznámější pro svůj model M-Byte s baterií o kapacitě 72 kWh a dojezdem téměř 400 kilometrů. Výroba tohoto vozu se rozběhla na jaře a na letošní léto bylo naplánováno zahájení prodejů v Číně a následující rok prodeje v Evropě a Spojených státech.
“Po pečlivém zvážení a společných konzultacích s našimi akcionáři a vedením jsme se rozhodli od 1. července zahájit plán na snížení nákladů na zaměstnance a podporu strategické reorganizace společnosti,” uvedl Byton ve svém prohlášení pro agenturu Reuters, podle které se automobilka dostala do finančních potíží.
Byton na M-Byte v současné době drží 50 tisíc objednávek z toho jen 14 tisíc v Norsku. Zastavení výroby je tak velice znepokojující informací, a to nejen pro držitele předobjednávek, ale také pro mnoho dalších začínajících automobilek vyrábějících elektromobily, které chtěli začít prodávat modely v USA či Číně.
I přesto, že v případě Bytonu je problémem především finanční stránka celého projektu. Jedná se o jasný důkaz toho, že trh s elektromobily nečeká tak růžová budoucnost, jak všichni předpovídali. Alespoň tedy ne v příštích několika letech.
Na čínském trhu, který dlouhodobě patřil mezi tahouny, co se zájmu o elektromobily týče, dochází každoročně ke stále větším poklesům zájmu o tyto vozy. Ale čínští výrobci potřebují silné domácí prodeje, aby mohla být jejich mimokontinentální expanze úspěšná.