Cenovky nových vozidel se v 1. čtvrtletí zvedly v průměru o 3,9 %. V těch nejvyšších výbavových stupních stouply o 2,7 %. Oproti předchozímu čtvrtletí zdražilo 69 procent vozů napříč výbavami.
Oproti počátku roku 2018 zdražily nejlevnější modely o 12,4 %, tedy v průměru o více než 55 tisíc korun. Jediným segmentem, kde průměrná základní cena klesla, byla vyšší střední třída, kde se cenovka posunula o směrem dolů o 1,9 %.
Z jednotlivých modelů za poslední čtvrtletí nejvíce zdražila Škoda Citigo, a to dokonce o 290 tisíc korun. Důvod je ale prostý, kompaktní minivůz z Mladé Boleslavy je dnes nabízení pouze jako elektromobil. Cenově velice stoupnul také Nissan Quashquai o 118 tisíc korun a také Škoda Octavia, která v nové generaci navýšila cenovku o 64 tisíc. Zlevnil naopak Duster o 45 tisíc korun a Ford Fiesta o 25 tisíc korun.
Ceny nejvyšších výbav kopírují křivku vývoje inflace v ČR. Růst 2,7 % znamená zvýšení ceny v průměru o 24 tisíc korun. Oproti začátku roku 2018 se ceny zvedly o 6,5 %. Nejvyšší růst byl zaznamenán v segmentu kategorie SUV a také segmentu B.
Otázkou je, co udělá s cenami vozů aktuální krize a zde se odborníci nemohou shodnout. Někteří totiž upozorňují na to, že po vozech nebude taková sháňka, a aby prodejci prodalo alespoň něco, budou ceny automobilů snižovat.
Opačný názor však hovoří o pokračování zvyšování cen, které bude způsobeno výpadky ve výrobě a snaze dohnat vzniklou ztrátu. Říci, která ze stran má pravdu, je jako věštění z křišťálové koule a pravdu ukáže až několik příštích měsíců.