Někteří doufali, že svižné SUV nebudou nic víc než módní výstřelek, ale tento specializovaný segment tu zůstane. Nové Audi Q5 Sportback, konkurující Mercedesu GLC Coupe a BMW X4, které bude brzy ukončeno, je zcela předvídatelné. Je to jen běžná Q5 pro rok 2025 pobitá kniplem kupé, aby propůjčila luxusnímu crossoveru uhlazenější profil, i když to je velmi diskutabilní. Od prvního dne bude k dispozici žhavější výkonnostní derivát SQ5.
Na co se můžete těšit?
Budete rádi, když uslyšíte, že SQ5 ztratil falešné koncovky výfuku. Audi vyslyšelo vaše stížnosti a už na svá auta nedává nevkusné umělé výfuky, jak je již vidět na nové S5. Podobně jako posledně jmenovaný, i nový crossover v pikantní variantě S upustil také od dieselu, který měl v Evropě předchozí generace modelu. Do budoucna bude SQ5 Sportback celosvětově dostupný s benzínovým motorem.
Je to přeplňovaný 3,0litrový V-6 s výkonem 362 koní a 406 lb-ft (550 Nm). Přirozeně se jedná o stejný mild-hybridní šestiválcový motor, jaký najdete v nových modelech S5. Modely Lesser Q5 Sportback si vystačí s dvojicí čtyřválců. K dispozici je 2,0litrový benzinový agregát s výkonem 201 koní a (340 Nm) spolu s 2,0litrovým dieselovým motorem s výkonem 201 koní a 295 lb-ft (400 Nm).
SQ5 a diesel jsou pouze Quattro, zatímco základní benzinový motor je dodáván se standardním pohonem předních kol a volitelným Quattro. Všechny tři směrují výkon na kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Audi říká, že budou následovat další pohonné jednotky, včetně plug-in hybridů. Není jasné, zda se Q5/Q5 Sportback nakonec dočká úpravy RS.
Jako obvykle je Sportback méně praktický než konvenčně tvarovaný, na kterém je založen. Audi říká, že nový Q5 Sportback dokáže spolknout až 50 kubických stop (1415 litrů) se sklopenými zadními sedadly. To je o 2 kubické stopy (58 litrů) méně ve srovnání s běžnou Q5. Je to všechno kvůli silně skloněné linii střechy, která zabírá zavazadlový prostor. Znamená to také, že nemůžete převážet vysoké předměty, protože sklo zadních dveří a střecha jsou umístěny níže.
Až na ušlechtilou linii střechy zakončenou mírně aktualizovanou zádí je Sportback odpudivým obrazem normální Q5 . Je to stejný příběh uvnitř, kde verze vyšší třídy otřásají trojitým displejem s displejem pouze pro předního spolujezdce. V podstatě stejný interiér jsme viděli nejen na Q5, ale také na nové A5.
Všechny tyto vozy sedí na Premium Platform Combustion (PPC), evoluci starého MLB Evo. Tentokrát nebude další kupé a kabriolet A5. Svalte to na špatné prodeje dvoudveřových aut. Slabá poptávka přiměla Audi zabít všechna svá kupé a kabriolety, protože TT a R8 jsou již nějakou dobu mrtvé.
Nikoho nepřekvapí, že Sportback je o něco málo dražší. V Německu začíná na 54 800 EUR, což je o 150 EUR dražší než běžné Q5. Přejděte na SQ5 Sportback a zaplatíte 85 400 EUR, což je prémie 2 500 EUR oproti SQ5.