Čínská automobilka Lynk & Co chce využít svých evropských vazeb a usadit se i v Evropě. Co čínská automobilka, kterou vlastní Volvo a která se zaměřuje především na mladě řidiče, přinese?
Novinka v Evropě
Lynk & Co je automobilka, která se podle svých slov zaměřuje na ty nejmladší řidiče, kteří ve svém voze potřebují konektivitu a další nejmodernější výdobytky naší doby. Své vozy chce automobilka vyrábět přímo v Evropě a proto se rozhodla pro výrobu přímo na starém kontinentu.
Pro tento účel se rozhodla rozšířit spolupráci s Volvem, které se díky stejnému majiteli, kterým je automobilka Geely, se podílí na vývoji automobilů s Volvem a nyní chce využít i jeho továren v Belgickém Ghentu, kde budou vyráběny vozy určené pro evropský trh. Automobily této značky zde budou vznikat po boku Volva XC40, které bude stát na stejných základech.
„Naše vozy sdílejí s Volvem inovativní platformu CMA, a tak dává smysl že výrobu v Evropě zahájíme se značkou, která je z globálního pohledu uznávána pro bezpečnost, kvalitu a design,“ říká senior vice prezident Lynk & Co Alain Visser. Volvu to zase pomůže lépe využít belgický závod, čímž sníží náklady.
Vše se bude dít v Belgii
Výroba vozů Lynk & Coby měla v Belgii odstartovat v roce 2019 a prvním vyráběným modelem by měl být Crossover Lynk & Co 01 s hybridním pohonem, jehož vývoj probíhal i na českých silnicích. Automobilka prodává své vozy již v Číne, kde je i vyrábí. Do budoucna by chtěla být značka globálně zastoupena. Po Evropě tak přijdou na řadu i Spojené státy což ovšem neplatí pro Volvo. To se zatím expandovat nechystá.
Lynk & Co má velmi smělé plány, protože do roku 2021 plánuje produkci milionů vozů ročně, tedy téměř tolik co dnes Volvo. Asi polovinu z tohoto čísla chce prodávat v Číně a zbytek by se měl rozdělit mezi Severní Ameriku a Evropu. Při uvedení do prodeje se jí dařilo jelikož za pouhé dvě minuty prodala 6 tisíc vozů v rámci předběžných objednávek.