BMW odhalilo upoutávky svého nadcházejícího vlajkového elektrického sedanu s názvem i7. BMW i7, které má konkurovat modelům jako Mercedes-Benz EQS, Lucid Air a Tesla Model S, dorazí příští rok spolu s novou generací řady 7 a připojí se tak ke dvěma dalším elektrickým modelům od automobilky, která dorazila v roce druhé pololetí tohoto roku.
Prototypy i7 jsou aktuálně ve švédském Arjeplogu, kde procházejí testy jízdní dynamiky. “V zimní krajině Laponska k tomu nacházejí testovací inženýři dokonalé předpoklady. Při testovacích jízdách po zasněžených silnicích v okolí Arjeplogu jsou schopni otestovat a optimalizovat všechny funkce za extrémně náročných podmínek s cílem dosáhnout absolutně harmonického BMW.” „typický zážitek z jízdy,“ uvedla automobilka. “Navíc využívají testovací povrchy na zamrzlých jezerech s jejich nízkým koeficientem tření na vozovce, aby bylo dosaženo zvláště jemného vyladění řídicích systémů odpružení.”
Čím nás BMW i7 překvapí?
U sedanu se předpokládá, že bude pravděpodobně využívat hnací ústrojí elektrického sportovního užitkového vozu iX, jehož první dodávky by měly být zahájeny během několika dní. To znamená, že i7 má 105,2 kWh baterii spojenou s uspořádáním dvou motorů.
Očekáváme, že i7 bude nabízen ve třech úrovních výbavy v souladu s hierarchií SUV iX: i7 eDrive40, i7 eDrive50 a i7 M60, přičemž základní model nabídne 322 koní a točivý moment 420 lb-ft. Očekává se, že model eDrive50 bude mít výkon 516 koní a točivý moment 564 lb-ft. Třetí, sportovnější verze M60 pravděpodobně nabídne alespoň 600 koní, až přijde o něco později.
Pokud jde o dojezd, určitě se očekává, že i7 přistane severně od hranice 480 km v základní podobě, vzhledem k inzerovanému dojezdu iX. O kolik větší rozsah může i7 vymáčknout z hnacího ústrojí iX, je však otevřená otázka, i když více než 500 km v cyklu EPA v základní verzi se určitě zdá proveditelné. Jak velký dosah bude moci verze s nejdelším doletem udělat, se teprve uvidí.
„Komponenty odpružení, řízení a brzdové systémy, stejně jako jízdní dynamika a systémy stability vozidla vyvinuté pro budoucí generaci BMW řady 7 jsou navrženy tak, aby posouvaly rovnováhu mezi sportovností a jízdním komfortem tak typickým pro luxusní sedany této značky,“ dodala automobilka. “To zahrnuje také výkonově orientované ladění zavěšení kol, pružin, tlumičů a různých regulačních systémů, aby odpovídaly různým typům pohonu. Všechny procházejí intenzivním testováním v Arjeplogu za extrémních klimatických podmínek.”
Na rozdíl od řady 7 s plynovým motorem se očekává, že i7 bude nabízen s jedním rozvorem a pravděpodobně vynechá nastavení s jedním motorem. Díky tomu budou věci jednoduché a zaměřené na očekávání zákazníků – varianty s nižší poptávkou nejsou něco, co by si automobilky mohly v současnosti dopřát, pokud jde o elektromobily. Tři dostupné výbavy s různými výkony a rozsahy budou odrážet žebříček výbavy sportovního nástroje iX, což nám také poskytne dobrou představu o očekávaném rozsahu, jakmile budou oznámena čísla EPA pro iX. I7 uvidíme v prodeji ve druhé polovině roku 2022, i když možná ne všechny tři verze současně.