Klasická páková ruční brzda se dnes stává u vozů raritou. Mnohem častěji se totiž setkáváme s její elektronickou variantou, která se ve voze vyskytuje v podobě malého tlačítka. Přemýšleli jste však někdy nad tím, co by se stalo, kdybyste za něj zatáhli během jízdy?

Elektronika vs manuál

Současná doba je velmi zajímavá a trendy postupují nesmírně rychle. Elektronická brzda byla před pár lety novinkou, dnes představuje téměř standard. Důvodem je především cena, která je příznivější, než klasická ruční brzda. Navíc automobilky uspoří v interiéru i poměrně dost místa a svou roli zde hraje také bezpečnost. A právě na ni se hledí nejvíce. Klasická ruční brzda totiž zablokovává zadní kola, tedy pokud nepůsobila na ta přední. To je sice dobré pro milovníky jízdy smykem, ovšem špatné pro běžné řidiče. Elektronická brzda oproti tomu brzdí stejně opatrně, jako by brzdil řidič sám a pracuje se všemi čtyřmi koly.

Video

Co se ovšem stane, když tuto brzdu aktivujete během jízdy? Ve skutečnosti má odvahu na tuto otázku nalézt u svého vozu jen málo kdo a tak si můžete pustit video, které vám na ní odpoví. Vyzkoušeli to totiž moderátoři Top Gearu Chris Harris a Rory Reid, kteří k tomuto pokusu použili Volkswagen Golf R.

Nejdříve se s ním rozjeli rychlostí 200 kilometrů v hodině a poté aktivovali elektronickou ruční brzdu. Nastala nebezpečná situace? Nikoliv! Moderní technologie jsou velmi chytré a tak místo zablokování kol začnou pomalu brzdit až do úplného zastavení.

Ani otočit se nelze

Moderátoři následně ještě vyzkoušeli, jestli se díky elektronické brzdě dá automobil otočit, jako s klasickou ruční brzdou. Bohužel však toto možné není. Důvod? Protože bezpečnost především!