Duster je jedním z nejoblíbenějších modelu rumunského automobilky, který bodoval na celé řadě trhů. Jeho druhá generace v podstatě jen vylepšovala některé nedostatky svého předchůdce, ovšem ta nadcházející chce celý koncept přepracovat od podlahy.
Oblíbenec v novém
Velké změny se ani tak nenesou ve jménu zákaznického servisu, ale spíše jdou naproti stále se zpřísňujícím emisním normám. Tyto úlitby bohům by se měly v nové geeraci projevit například na absenci klasického pohonu všech kol řešených kardanem.
Neznamená to však, že by z nabídky měla čtyřkolka vypadnou úplně. Duster chce vsadit na moderní řešení v podobě spalovacího motoru pod kapotou, který se postará o pohon předních kol, který doplní elektromotor roztáčející zadní kola. Jednoduše řečeno, Duster se v třetí generaci stane plug-in hybridem, který zároveň bude jediným derivátem s pohonem všech kol.
Nejedná se však jedinou výraznou změnu. Renault, který Dacii vlastní do budoucna počítá s koncem vznětových motorů, které budou nadále pokračovat jen v užitkových modelech, což se týká také samotné Dacie. Duster se tak příští roka nenabídne verzi s 1,5 blude dCi, ani jiný naftový agregát. LPG deriváty by naopak měly zůstat, protože stále půjde o levné řešení, jak snížit emise. Benzínové jednotky by pak měl minimálně u silnější verzí vždy doplnit elektromotor pro zajištění mildhybridního pohonu, který by měl v té době být naprosto dostupný.
Vše bude stát na nové platformě, kterounebude žádná jiná, než alianční platforma CMF, kterou využívá i aktuální Sandero či Logan. Právě na Sandero chce Duster navázat svým designem, do kterého by ale měla promluvit i představená koncepce Bigster. Z ní vycházející větší SUV by se pak mělo představit v roce 2025, a počítá se u ní s plug-in hybridním pohonem.