ŠKODA zaznamenala v říjnu 2012 nárůst počtu dodávek o 1,2 procenta. Zákazníkům bylo dodáno 78.000 vozů (říjen 2011: 77.000). Je to prozatím nejlepší výsledek společnosti ŠKODA v měsíci říjnu. V Číně dosáhla značka 22.900 dodávek zákazníkům. Od ledna do ří
Škoda Auto
„I přes trvale složitou situaci na evropském trhu udržuje ŠKODA na celém světě kurs,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast prodeje a marketingu. „I nadále chceme solidně růst. Za tímto účelem jsme zahájili největší modelovou ofenzívu v historii naší společnosti. Úplnou novinkou na trhu je ŠKODA Rapid, počátkem roku 2013 přijde nová ŠKODA Octavia. Nové modely rozhodující měrou přispějí k realizaci naší Růstové strategie i za nepříznivých ekonomických podmínek,“ říká Eichhorn.
Západní Evropa …
V západní Evropě dodala značka ŠKODA v říjnu svým zákazníkům 27.600 vozů (říjen 2011: 29.200). Podíl značky ŠKODA na trhu vzrostl v prvních deseti měsících na více než tři procenta (leden až říjen 2011: 2,8 procent). Dodávky dosáhly ve stejném období počtu 303.700 vozů, o dvě procenta méně než v loňském roce. Nejvyšší nárůst dodávek v západní Evropě zaznamenala společnost ŠKODA v říjnu 2012 ve Velké Británii. Dodávky zde vzrostly o zhruba 69 procent na více než 4.600 vozů (říjen 2011: 2.700).
Východní Evropa …
Ve východní Evropě zvýšila ŠKODA v říjnu dodávky o 11,5 procent na 11.600 vozů (říjen 2011: 10.400). Po deseti měsících roku 2012 činí podíl značky ŠKODA na trzích východní Evropy více než čtyři procenta (leden až říjen 2011: 3,5 procent), dodávky se s nárůstem o 29,2 procenta zvýšily na více než 111.100 vozů. Silně rostla značka ŠKODA opět v Rusku: dodávky zákazníkům zde v říjnu vzrostly o 17 procent na 8.300 vozů (říjen 2011: 7.100). V prvních deseti měsících se ŠKODA v Rusku zlepšila o 40 procent na zhruba 80.100 vozů (leden až říjen 2011: 57.200).
Střední Evropa …
Dodávky značky ŠKODA ve střední Evropě činily v říjnu 9.800 vozů (říjen 2011: 10.800). Od ledna do října 2012 zvýšila ŠKODA své dodávky v tomto regionu o 1,8 procent na více než 103.800 vozů (leden až říjen 2011: 102.000) a tržní podíl zvýšila na zhruba 18,8 procent. Tím ŠKODA zaujala vedoucí pozici v tomto regionu a udělá vše proto, aby své vedoucí postavení ve střední Evropě dále upevnila. Na domácím českém trhu vzrostly dodávky značky ŠKODA zákazníkům v říjnu 2012 o 3,2 procenta na 5.300 vozů (říjen 2011: 5.100).
Čína, Indie …
Silně rostly v říjnu dodávky společnosti ŠKODA v Číně. V porovnání se stejným měsícem minulého roku vzrostly o 9,5 procent na 22.900 vozů (říjen 2011: 20.900). To je nový měsíční rekord. V prvních deseti měsících roku 2012 dodala značka zákazníkům v Číně 204.800 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 7,3 procenta (leden až říjen 2011: 190.800). V Indii dodala ŠKODA v říjnu 2012 více než 2.000 vozů (říjen 2011: 2.300). V prvních deseti měsících vzrostl počet dodávek na indickém trhu o 28,3 procenta na více než 30.100 vozů (leden až říjen 2011: 23.500).
Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v říjnu 2012
(v jednotkách zaokrouhleno, po modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci loňského roku):
ŠKODA Octavia (33.900; -2,3 %)
ŠKODA Fabia (18.800; -18,4 %)
ŠKODA Superb (9.400; -5,4 %)
ŠKODA Yeti (7.050; +11,9 %)
ŠKODA Roomster (2.800; -9,4 %)
ŠKODA Rapid Indie (prodej pouze v Indii: 1.300; nový model)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3.800; nový model)