Akce Kia EV Day ve Španělsku 2025 není jen o konceptu EV2 a EV4. Svoji premiéru slaví také platforma Platform Beyond Vehicle (PBV) zaměřená na podnikání a PV5 odvozená z auta vede. Zákazníci si mohou vybrat ze tří různých příchutí: Passenger, Cargo a Chassis Cab. Ten je založen na Cargo a je vysoce přizpůsobitelný: náklaďák s jídlem, mrazicí box, dodávka pro posádku, obytný vůz, vyklápěcí dodávka a vozidlo pro invalidní vozíky (WAV).
Technické specifikace
Při délce 4659 milimetrů, šířce 1895 milimetrů a výšce 1899 milimetrů je o něco menší než Volkswagen ID se standardním rozvorem. Buzz. Všechny varianty modelu Kia PV5 měří 2995 milimetrů mezi nápravami, což je o něco více než u elektrické dodávky VW s retro příchutí. Do modelu Passenger se vejde až osm lidí v třířadém uspořádání (2-3-3) se zvedacími dveřmi zavazadlového prostoru.

Elektrický dříč uvádí platformu E-GMP.S odvozenou od architektury E-GMP používané na mnoha produktech Kia, Hyundai a Genesis . Ale zatímco většina těch EV (a VW ID. Buzz) začíná s pohonem zadních kol a u některých verzí přidává přední motor, PV5 je záležitost pouze s pohonem předních kol. Uspořádání s jedním motorem produkuje 161 koňských sil (120 kilowattů) a točivý moment 184 liber-stop (250 newtonmetrů).

Kia zkonstruovala PV5 tak, aby pojal tři baterie: 51,5 kWh a 71,2 kWh nikl-mangan-kobaltové (NCM) sady pro všechny verze, plus 43,3 kWh lithium-železo fosfátovou (LFP) volitelnou baterii exkluzivně pro Cargo. Korejská značka uvádí maximální dojezd 400 kilometrů v cyklu WLTP pro model Passenger s větší baterií. Odšťavnění baterie z 10 % na 80 % zabere půl hodiny.

Na rozdíl od většiny modelů Kia, kde digitální přístrojový štít splývá s infotainmentem, je 7palcový displej řidiče oddělený od 12,9palcového dotykového displeje. Na středové konzole jsou stále ještě některá pevná tlačítka pro rychlý přístup. PV5 WAV, o kterém jsme se zmínili dříve, má rampu, která vydrží 661 liber (300 kilogramů). Model Cargo má maximální nákladový prostor 5,1 m³ a vejdou se do něj dvě europalety.

Kia bude prodávat PV5 v Evropě a Koreji v druhé polovině roku, další regiony budou následovat v roce 2026. Přestože 25% kuřecí daň by zasáhla dodávku v Severní Americe, prezident a generální ředitel společnosti Kia, Ho Sung Song, během Dne elektromobilů Kia 2025 řekl, že se společnost pokusí najít způsob, jak přivézt PV5 do Spojených států.

Protože se tato nová dodávka nazývá PV5, ponechává prostor pro větší a menší modely jako součást rozšířené řady Platform Beyond Vehicle (PBV).