Pamatujete si, kdy naposledy Lexus postavil superauto? Samozřejmě, že ano, protože LFA byl nezapomenutelný dvoumístný omračovač s ještě nezapomenutelnějším motorem V-10. Když tedy Lexus odhaluje koncept představující náhled elektrického superauta, o kterém se tvrdí, že je „duchovním nástupcem“ LFA, stojí to za pozornost. Bohužel tentokrát neuslyšíme jekot 10 válců vytáčených na 9000 ot./min., ale i tak dokáže zaujmout.
Co může superauto nabídnout?
Zatím je označován pouze jako Lexus Electrified Sport a nese očekávané nároky na bleskovou akceleraci a dlouhý dojezd. Lexus říká, že auto zrychlí na 100 km/h v rozsahu do dvou sekund, což by určitě porazilo LFA, a mohlo by mít polovodičové baterie poskytující dojezd kolem 700 km. O koňských silách se zatím nemluví, ale jeho elektromotory musí nabídnout někde kolem 1000 poníků.
Ještě zajímavější je, že společnost zvažuje použití simulované manuální převodovky ke zvýšení zapojení řidiče a dokonce postavila prototyp s řazením a spojkovým pedálem v elektrickém crossoveru UX. Nově ražený generální ředitel Toyoty Koji Sato, který vede společnost k rychlejšímu zavádění elektromobilů, ve své předchozí roli šéfa Lexusu uvedl, že chce, aby superauto Lexus EV bylo „jiné“ a mělo „jiné spojení z vozu s řidičem.” I když je tento odkaz falešný, jsme rádi, že Lexus zkouší něco, co by propojilo řidiče elektromobilů s jejich vozy.
Nízko posazená karoserie konceptu vypadá futuristicky, ale ne zcela nerealisticky, což naznačuje, že sériová verze by mohla vypadat podobně jako zde. Než se tento Lexus za několik let naplní, může se stát, že bude čelit širokému spektru konkurentů elektrických superaut z obvyklých podezřelých, jako jsou Lotus, Lamborghini, Ferrari a Aston Martin, nemluvě o tom, co se objeví začínající elektromobily. Odpovídající stratosférická cena je také pravděpodobná, protože Lexus může považovat částku 375 000 USD (v přepočtu cca 8,2 milionu korun) za LFA za pouhý výchozí bod pro jeho novou generaci.