› Flotila 55 vozů Škoda Enyaq iV celkem najela 120 257 km, nejvyšší nájezd jednotlivého vozu přesáhl 4 000 km
› Pro nabíjení elektrické flotily byla využívána služba Chargee pro veřejné nabíjení doplněná o vlastní nabíjecí stanice
› Na veřejných nabíjecích stanicích flotila nabila celkem 20 978 kWh, z toho 88,3 % na DC rychlonabíjecích stanicích
› Celkem bylo využíváno 64 nabíjecích lokací a 101 veřejných stanic
Škoda Enyaq iV
K přepravě vrcholných politiků v rámci předsednictví EU posloužila flotila 55 elektrických SUV Škoda Enyaq iV. Celkem tyto vozy najezdily více než 120 tisíc kilometrů, přičemž nejvyšší nájezd u jednotlivého vozu byl přes 4 000 km. Z veřejných nabíjecích stanic elektromobily celkem spotřebovaly 20 978 kWh energie, získaných během 1 085 nabíjení. Většina nabíjení (88,3 %) proběhla na DC nabíjecích stanicích.
Českou republiku při jejím předsednictví EU reprezentovala i flotila elektrických vozů značky Škoda. Úřadu vlády bylo zapůjčeno 55 vozů Enyaq iV 80x s pohonem všech kol, v barvě černá Magic a interiérem EcoSuite z udržitelných materiálů. Tyto automobily sloužily k přepravě delegátů na zasedání summitu a neformálních Rad EU, což znamenalo intenzivní službu zejména v ulicích hlavního města.
Přes sto tisíc kilometrů bez lokálních emisí
„Celkem flotila najezdila 120 257 km a nejvyšší nájezd u jednotlivého vozu překročil 4 000 kilometrů. Kromě wallboxů nainstalovaných v garážích specializovaného útvaru Policie ČR, řidiči využívali zejména veřejné nabíječky dostupné prostřednictvím služby Chargee, včetně nabíjecího hubu, který vznikl u Kongresového centra,“ uvádí Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto. Nabíjecí řešení Chargee, určené zejména firemním fleetům, umožňuje nabíjení na více než 3 000 veřejných nabíjecích bodech v České republice.
Ve veřejné síti dominovaly DC nabíječky
Na veřejných nabíječkách absolvovala flotila vozů Enyaq iV drtivou většinu nabíjení. Celkem jich proběhlo 1 085 na 101 stanicích a bylo využito 20 978 kWh elektrické energie. Převážnou část, 88,3 % veškerého nabíjení, obstaraly DC rychlonabíjecí stanice využívající stejnosměrného proudu. Na pomalejších AC nabíječkách, fungujících na bázi střídavého proudu, doplnila elektrická flotila 8 % energie. Nejmenší část, 3,7 % spotřebované energie, zajistily superrychlé nabíječky HPC, které jsou schopné nabít baterii modelu Enyaq iV 80x na 80 % její kapacity podle podmínek už za 36 minut. Hodí se tedy především pro delší cesty a nejčastěji je proto najdeme u dálnic či rychlostních silnic. V nabíjení flotily vozů pro předsednictví EU, které se pohybovaly primárně po Praze, tak zcela pochopitelně hrály jen okrajovou roli.
První elektromobil značky Škoda slaví úspěchy
Elektrické SUV Enyaq iV je nejen prvním vozem značky Škoda od základu vyvinutým jako elektromobil, ale také jediným modelem koncernu VW Group, který využívá nejmodernější elektrickou platformu MEB a je přitom vyráběn mimo Německo. V roce 2022 potvrdil model Enyaq iV své kvality, když obhájil pozici nejprodávanějšího elektromobilu na českém trhu a obsadil přední příčky na řadě dalších trhů.
Ekologický provoz se u něj spojuje s tradičními výhodami značky Škoda. Enyaq iV nabízí velkorysý prostor i atraktivní vzhled, špičkové jízdní výkony, bohatou výbavu a maximální úroveň bezpečí i komfortu. Představuje tak důkaz, že ekologicky šetrná mobilita a boj proti změně klimatu nemusí pro řidiče a cestující znamenat ústupky a kompromisy. V rámci předsednictví EU tak posloužil jako názorná ukázka toho, že se Česká republika hlásí k podpoře elektromobility a ochraně klimatu.