Ioniq 5 přichází v konfiguraci s jednomotorovým zadním pohonem nebo dvoumotorovým uspořádáním s pohonem všech kol. Při uvedení na trh budou všechny varianty modelu Ioniq 5 vybaveny lithium-iontovou baterií s prodlouženým dojezdem, která nabízí 77,4 kilowatthodin hrubé kapacity.
Ioniq 5 v podobě zadního pohonu dostane 225 koní, 258 liber-stop točivý moment a zdravý dojezd 303 mil spolu s kombinovanou spotřebou paliva odhadovanou podle EPA 114 MPGe. Varianty s pohonem všech kol poskytují úctyhodný dojezd 487 km, kombinovaný výkon 320 koní a 446 liber-stop točivého momentu a kombinované skóre EPA 98 MPGe.
K dispozici jsou čtyři jízdní režimy: Eco, Normal, Sport a Snow, přičemž všechny upravují citlivost plynu a předpokládaný rozsah. Eco se zdá být pro rutinní jízdu naprosto přijatelné, ale má mdlý výkon klimatizace. Normální je lepší volbou, pokud jsou rychlosti nebo teploty o něco vyšší. Pádla na volantu upravují sílu regeneračního brzdění v pěti krocích: žádný, 1 až 3 a i-Pedal. Posledně jmenované nastavení je mnohem agresivnější než cokoli, co lze vidět na Kona EV, a je dostatečně robustní, aby Ioniq 5 úplně zastavilo, aniž byste museli sáhnout na brzdový pedál.
Jeho 697voltová baterie a 350kW DC má rychlé nabíjení. Nabití baterie z 10 procent na 80 procent trvá pouhých 18 minut. Jeho 10,9kW palubní nabíječka pracuje s 240voltovým zařízením a dobije vybitou baterii za 8,5 hodiny. Nikdo ale své osobní EV nesníží na nulu, takže odhad Hyundai na necelých sedm hodin pro noční nabití z 10 procent se zdá relevantnější.
Přední a víceprvkové zadní odpružení Ioniq 5 je kalibrováno pro hladkou jízdu. A Limited osazený 20palcovými koly obutými do pneumatik 255/45R-20 snadno udusil všechny druhy hrubého chodníku a zvlněného asfaltu, bez přehnané tvrdosti nebo házení hlavou. Toto odpružení je příjemně pohyblivé, i když jeho poddajnost může jen balancovat na hraně přehnanosti pro ty, kteří preferují pevnou, upoutanou jízdu. Nic z toho nebrání Ioniqu 5 v houževnatých zatáčkách. Problém pochází z nedostatku citu a zpětné vazby přenášené přes samotný volant, což má tendenci maskovat nahromadění sil a způsobit, že Ioniq 5 hůře reaguje, než ve skutečnosti je.
Interiér
Uvnitř volant vyčnívá z palubní desky, která má veškeré kouzlo půdorysu otevřené kanceláře. Dvě identické 12,3palcové obrazovky jsou umístěny vedle sebe, což vytváří dojem nastavení dvou stolních monitorů. Různé ovládací prvky jsou rozmístěny celkem logicky a je snadné se po nich mrknout a dešifrovat, co všechno dělají. Apple CarPlay a Android Auto jsou přítomny, ale nedostatek bezdrátových možností vyniká, protože vzdálenost konzoly od přístrojové desky ztěžuje namotávání kabelů. Prémiový audio systém Bose se však ukázal jako fantastický a vdechl život oblíbenému seznamu skladeb Spotify, který jen zřídka zní tak jasně a zřetelně.
Nabízeny jsou tři známé úrovně výbavy – SE, SEL a Limited. Tento vůz je jedním z modelů, které by rozhodně neměly zůstat v pozadí.