Právě když jste si mysleli, že automobilový průmysl už nemůže být více přeplněný, chce do hry vstoupit další hráč. Aby se tak stalo, hodlá výrobce televizorů Sharp spolupracovat s Foxconnem, největším světovým smluvním výrobcem elektroniky. Je známější jako jedna ze společností, která vyrábí iPhone. Jejich první společné úsilí je toto. Pozdravte roztomilé LDK+.
Rozkošné elektrovozítko
Je to EV s rozkošně hranatým tvarem a několika elegantními funkcemi uvnitř i vně. Lidský tahač začal v životě jako crossover Model C společnosti Foxconn, než byl přeměněn na službu minivanu. Sharp z této masivní střechy vytěžil maximum tím, že nainstaloval solární panely, které nabijí baterii nebo napájejí váš domov. K dispozici je samostatná „paměťová baterie“, která dále využívá obousměrné nabíjení tím, že slouží jako zdroj energie v případě nouze, jako je výpadek proudu způsobený přírodním jevem.
Prostorný interiér je dostatečně velký, aby se do něj vešla masivní 65palcová obrazovka a otočná zadní sedadla. Sharp říká, že LDK+ využívá umělou inteligenci, která shromažďuje informace z domácích spotřebičů k úpravě AC a jasu obrazovky. Tento masivní displej namontovaný na zadní straně není jen na hraní, ale lze jej použít pro mobilní kancelář.
Technické specifikace zůstávají v tuto chvíli zahaleny tajemstvím. Víme však, že koncept pro rok 2021 se od té doby vyvinul v produkční model, který se již prodává na Tchaj-wanu jako Foxtron Model C. Pokud název neznáte, Foxtron je společným podnikem mateřské společnosti Luxgen Yulon a Foxconn.
Silniční SUV má výkon 231 koní, točivý moment 250 liber-stop a dojezd 505 km, i když v příliš optimistickém cyklu NEDC (New European Driving Cycle). EV je 184,8 palců dlouhý, 74,6 palců široký a 64 palců vysoký, s rozvorem 115 palců. To znamená, že elektrický minivan Sharp má jiné proporce. Pokud jde o hmotnost, Foxtron Model C naklání váhu kolem 1950 kg.
Automotive News hovořil s představitelem společnosti Sharp o ambicích společnosti vstoupit do automobilové sféry. Kazuma Naito, manažer vývoje softwaru v pobočce Sharp’s Next Innovation, uvedl, že cílem je začít prodávat auta do roku 2030. Připustil, že časový rámec je v současnosti „volným cílem“.
Vzhledem k tomu, že Foxconn vlastní 66% kontrolní podíl ve společnosti Sharp, není překvapením, že oba budou znovu spolupracovat, aby do konce desetiletí uvedli na trh elektromobily. V první fázi chce Sharp prodávat elektromobily doma v Japonsku, postavené doma nebo někde jinde Foxconnem, potenciálně v Číně.
Sharp nebude jediným technologickým gigantem ze Země vycházejícího slunce, který v posledních letech vstoupil do automobilového byznysu. Společnost Sony se spojila s Hondou, aby zahájila společný automobilový podnik s názvem Sony Honda Mobility, který přinese elektrický sedan Afeela na trh v roce 2025. V roce 2027 má následovat SUV, levnější kompaktní model by měl mít premiéru nejdříve v roce 2028. .
Když už mluvíme o technologických společnostech, které vyrábějí auta, dlouho povídaný Apple Car byl v únoru zrušen. A to navzdory investici více než 10 miliard dolarů za deset let.