Jak už jsem slíbil v Pozdravu z Maranella, tak nyní po návratu se s Vámi podělím o několik zajímavostí. V prvním díle se budu věnovat Galerii Ferrari a ve druhém dílu malému klubovému srazu na parkovišti před muzeem Maranello Rosso, nacházejícím se na úpaAsi už nemusím nikomu opakovat, že jsem velkým fanouškem Ferrari, což je viditelné i na mé červené Fabii v podobě dvou malých znáčků Ferrari.
Na dovolenou prodělala moje Fabča několik změn, asi tou nejnápadnější byl střešní box. Aby ladil k autu, bylo rozhodnuto dát ho do červené barvy a ještě jsem se rozhodl ho něčím zajímavým zvýraznit. Tímto úkolem byl pověřen Fíla, jenž si zpestřil vlastní Fabii combi zajímavou modře olinkovanou šachovnicí. Po poradě padla i u mne volba na šachovnici, ale v trochu bělejší, a hlavně pro odlišení, bylo zvoleno zelené olinkování. Ale nyní již k cestě po Italii, kde první zastávka byla v Maranellu.
Zde se rodí známé vozy Ferrari, které miluje a zbožňuje každý Ital. V Maranellu, ve kterém se na Vás na každém rohu dívá vzpínající kůň, není jen fabrika na Ferrari, ale je zde i testovací okruh, několik krámků s modely a oblečením Ferrari. Asi nejzajímavější je Galerie Ferrari, ve které jsem pro Vás nafotil kolekci fotografií.
Celé přízemí je věnováno Formuli 1, včetně boxu, kterému vévodí loňský vůz Kimiho Raikonena, ověnčený titulem Mistra světa. Je zde i tankovací zařízení, jenž v televizi působí trochu tintěrněji, než je ve skutečnosti. Mezi formulemi najdeme i motory, které poháněly třeba i několikanásobného šampiona Formule 1 Michaela Schumachera. Dále se v přízemí ještě nachází zasklená pracovna zakladatele Enza Ferrariho.
V mezipatře na stěnách můžeme spatřit malůvky všech vyrobených Ferrari a přesvědčíme se, že i starší modely se vyznačovaly precizností pro detail.
Po výstupu do prvního patra nás zaujmou ty nejrychlejší supersporty, které Ferrari vyrobilo. Vše začíná GTOčkem, následuje Testarossa, F4O, F50 a vše dovršuje Enzo. V prosklené části nacházíme vozy, které se zúčastnily několika tour po různých částech světa. Pro nás asi nejzajímavější je, že na jednom je i naše vlaječka.
Poslední častí je kruhový sál, ve kterém můžeme nalézt stručný průřez závodními speciály, které Ferrari za šest desítek let vyrobilo. Sice některé nemají válečné zbarvení, ale síla a dravost je z nich přeci jen cítit.
Nyní si prohlédněte naší fotogalerii a o víkendu přijeďte do Příbrami na tuningový sraz, kde se koná další kolo Tuning Cupu a já zde představím Fabču včetně střešního boxu a několika dalších doplňků, o kterých jsem dnes pomlčel.