Automobilka Ferrari má za cíl ochránit jméno svého budoucího SUV stůj, co stůj. Neváhala kvůli tomu ani zažalovat neziskovou charitativní organizaci.
Místo čisté krve, krev zlá
O Ferrari je všeobecně známo, že svou reputaci, dobré jméno a image celé značky, je schopna bránit zuby nehty, a to i formou soudních sporů. A na jeden takový nedávno upozornil web Financial Time.
Důvodem posledního sporu by přitom měl být výraz Purosangue, z italštiny překládaný jako plnokrevník, čistokrevný, doslova čistá krev. Tento název by automobilka chtěla použít pro své nové SUV, jenže toto jméno si před lety zvolila i italská nezisková organizace fungující v oblasti charity.
Purosangue Foundation si měla své jméno zvolit coby symbol boje proti dopingu ve sportu. Mimo podpory fair-play se ale charita věnuje i výstavbě tréninkových táborů pro běžce v Keni a financování zdravotní péče pro starší.
Charitativní organizace si přitom měla zajistit ochrannou známku, platnou pro použití jména Purosangue na oblečení a dalších produktech, a to již v roce 2013. Když se objevily první informace, podle kterých chce Ferrari použít stejné jméno i pro svou novinku, měla automobilka charitativní organizaci oslovit a pokusit se o dosažení dohody.
Všechna jednání však ztroskotala a organizace nakonec zablokovala žádost Ferrari o ochranu jména Purosangue na evropském trhu. Na to ale automobilka zareagovala soudním sporem, jehož podstatou má být skutečnost, že charitativní organizace v uplynulých pěti letech ochranou známku nevyužívala dost často, takže by na jméno Purosangue měla ztratit exkluzivitu.
„I když vím, že stojíme proti jedné z nejdůležitějších značek světa, nebudu se bát,“ uvedl Max Monteforte, zakladatel Purosangue Foundation. Případ tak nyní míří k italskému soudu v Boloni, kde bude mít první slyšení 5. března.