Dodávky Ferrari dosáhly v roce 2022 nového vrcholu, 13 221 vozů. V tomto roce zaznamenala většina značek v exotickém segmentu rekordní čísla. Navzdory válce na Ukrajině, energetické a inflační krizi a výpadkům dodávek se Ferrari podařilo v roce 2022 zvýšit dodávky o 2 066 vozů, což je o 18,5 % více než v roce 2021.
Rekordní prodeje aut i tržby
Číslo vychází z dodávek devíti režimů, z nichž tři byly hybridní, uvedla automobilka. Součet zahrnuje také dodávky speciálních maloobjemových modelů jako Monza SP1 a SP2 a Daytona SP3. Nezahrnuje dodávky nového SUV Purosangue , které by se vzhledem k širší cílové skupině mohlo stát nejoblíbenějším modelem značky. Purosangue se začne dodávat ve třetím čtvrtletí roku 2023 a Ferrari pravděpodobně zaznamená nové rekordy.
Působivé je, že Ferrari rostlo své tržby rychleji než dodávky, přičemž jeho čisté tržby za rok 2022 dosáhly 5,095 miliardy eur, což je o 19,3 % více než v předchozím roce. To vedlo k čistému zisku 939 milionů eur, což je podle Ferrari také rekord.
Ferrari uvedlo, že dodávky vzrostly ve všech zeměpisných oblastech. Největší růst zaznamenala Čína, kde tržby vzrostly o 72,6 % oproti předchozímu roku. Severní a Jižní Amerika také zaznamenala silný růst s 21,8% nárůstem oproti předchozímu roku.
Pro Ferrari existuje jen málo protivětrů, snad kromě globální recese ve stylu roku 2008. Přechod na elektrické pohonné jednotky se však může ukázat jako náročný, protože zvuk motoru Ferrari je jedním z nejlákavějších aspektů vozů této značky. Ferrari plánuje uvést na trh svůj první elektromobil v roce 2025, pravděpodobně to bude SUV nebo grand tourer nějakého druhu, a podle patentových informací automobilka zkoumá použití pokročilého zvukového generátoru pro své téměř tiché modely.
Než uvidíme nějaké Ferrari EV, automobilka přijde s hardcore verzí SF90 Stradale. Pracuje také na nástupci modelu speciální řady LaFerrari, kabrioletu Roma a možná i nástupci 812.