Toyota má několik důvodů, proč účtovat za Supra A90 Final Edition mnohem více. Nejen, že je to konec řady pro aktuální sporťák, ale kromě jiných hardwarových vychytávek přináší i výrazné posílení výkonu. S výrobou omezenou na 300 kusů pro Evropu a Japonsko by neměl být opomenut ani faktor exkluzivity. Vzhledem ke stále přísnějším emisním předpisům v Evropě už možná nikdy nebude existovat takové auto.

Cena je šílená

Přesto stojí za téměř 100procentní prémii oproti standardnímu šestiválcovému modelu? Ceny za labutí píseň Supra jsou v Německu, kde si zákazníci musí vybrat 142 800 EUR, tedy cca 3,5 milionu korun. Pro srovnání, běžný 3,0-litrový model začíná na 1,8 milionech korun, zatímco základní 2,0-litrová verze stojí kolem 1,5 milionu korun. Cena Final Edition rozhodně není překlep. Sakra, to auto je ve Francii ještě dražší, 3,6 milionu korun. Francouzští kupující musí získat právo na koupi vozidla zadáním loterie.

Za takové peníze si můžete koupit spoustu pěkných aut. Plně naložené BMW M4 Competition xDrive je v Německu stále levnější než Supra A90 Final Edition. Totéž můžeme říci o Toyotě Lotus Emira s motorem V-6 se všemi zvonky a píšťalkami. Dokonce i Porsche 911 Carrera T je cenově dostupnější, v Německu začíná na 141 700 eurech. Rychlé vyhledávání na Mobile.de odhalí, že za takové peníze si můžete koupit také Ferrari 458 nebo Audi R8 s jeho nádherným atmosférickým V-10.

Přesto poslední hurá ve srovnání s Alpine A110 R Ultime je stále výhodná koupě. Výkonná větev Renaultu chce směšných 330 000 EUR, tedy cca 8,2 milionu korun, což z něj dělá nejdražší čtyřválcový nový vůz všech dob.

Pro osvěžení, Supra A90 Final Edition nemá špičkový motor BMW S58. Využívá vylepšený B58, nyní činí 429 hp místo 382 hp. Točivý moment vzrostl z 369 lb-ft (500 Nm) na 420 lb-ft (570 Nm). Přeplňovaný 3,0litrový řadový šestiválec je výkonnější než v jakékoli dosavadní aplikaci BMW , což se zdá trochu zvláštní.

Toyota nabízí větší přední brzdy Brembo, titanový výfuk Akrapovič a nastavitelné odpružení KW. Těchto 300 kupujících také obdrží odstupňovaná kola se značkou Gazoo Racing, která měří 19 palců vpředu a 20 palců vzadu. GR montuje pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35Z1R19 vpředu a 285/30ZR20 vzadu, které jsou o 10 procent širší.

Epilog Supra má také nový aero pack s předním spoilerem z uhlíkových vláken a zadním křídlem s labutím krkem. Odvod kapuce je vyroben ze stejného lehkého materiálu a lze jej sejmout během závodního dne, když je potřeba dodatečné chlazení. Vůz se prodává pouze se šestistupňovou manuální převodovkou a má hliníkový držák pro zadní pomocný rám Supra GT4. Mezi další vychytávky patří karbonová sedadla Recaro s červenými bezpečnostními pásy a spousta Alcantary.