Kromě akčního filmu z roku 1998 plného automobilových honiček znamená slovo ronin samuraje bez pána, nájemného člověka, který by putoval po zemi připravený k boji proti jakémukoli nepříteli, který by zaujal bojovou pozici. Proto je to možná příhodné jméno pro nový Fisker Ronin – postavený tak, aby přinesl boj legii sportovních elektromobilů rýsujících se na obzoru. Nebo je to možná jen o filmu, jak žertoval manažer na pódiu během odhalení GT EV.
Čím vůz zaujme?
Po upoutávkách od zakladatele společnosti a designového šéfa Henrika Fiskera byl Ronin nedávno odhalen na akci v Kalifornii. Je to výrazný odklon od elektrického crossoveru Ocean z roku 2024, který přivede náboj značky do hlavního proudu. Ronin je umístěn jako Fiskerův halo model, který kontrastuje s levným, masově prodávaným hatchbackoidem Pear a drsným aljašským pick-upem, který byl současně na akci představen.
V typické Fisker formě je Ronin docela atypický. Je to pozoruhodný sportovní vůz s dlouhou kapotou a výraznou zadní palubou, s vyřezáváním evokujícím dřívější projekty designéra Henrika Tramonto a Karma. Přesto jeho maska naznačuje budoucí designový jazyk značky: jednotná světelná lišta s akcenty LED s dělenými pruhy se stane charakteristickým znakem stylu Fisker, který lze vidět také na Pear a Alaska.
Tohle není tradiční kupé. Se zpětným otevíráním zadních dveří, které se podobají dveřím Mazdy RX-8, Ronin nabízí snadný přístup k dvouřadému uspořádání sedadel pro pět cestujících. A pevná střecha z uhlíkových vláken se složí a vznikne to, co Fisker nazývá prvním čtyřdveřovým pětimístným kabrioletem s pevnou střechou na světě.
Ronin je navržený pro vysoký výkon, zaútočí s trojmotorovým hnacím ústrojím s pohonem všech kol s výkonem 1 000 koní. Toto nastavení bude dobré pro výpad 0-100 km/h v rozsahu 2 sekund. Ale ultrarychlé elektromobily nejsou nic nového, dojezd je klíčem k velkým cestovním aspiracím vozu. Na rozdíl od konvenčního akumulátoru pro elektromobily bude Fisker navíc používat baterie integrované v celé struktuře karoserie vozidla, aby zvýšil dojezd na cílových 965 km.
Designový model Ronin vystavený na akci postrádal interiér, ale nebuďte překvapeni, když v kabině dokončeného vozidla najdete otočné obrazovky a recyklované materiály podobné těm z modelu Ocean. Výroba je plánována na konec roku 2025, pravděpodobně se Ronin stane modelem pro rok 2026. Zatím není jasné, zda Fisker využije při výrobě své vztahy s Magna Steyr nebo Foxconn.
Fiskerův nový sportovní vůz bude bojovat proti nadcházejícím luxusním EV kabrioletům značek Polestar, Genesis a Tesla.