Pandemie decimuje i automobilový průmysl, který se sice probírá ze spánku kam byl uvržen, ale začíná sčítat škody. Některé věci se mu však podařilo posílit, jako například spolupráci automobilek Ford a Volkswagen.
Koronaviru navzdory
Tyto obě společnosti si uvědomují, jak moc je důležité sdílet náklady na vývoj bateriových elektromobilů i autonomních vozidel. Vyjednávání by měla pokračovat a uzavření vzájemné dohody by dokonce mělo být velmi blízko.
Jednání by totiž měla být uzavřena koncem příštího měsíce a jak se zdá obě strany jsou velice spokojené. K hladkému průběhu všech jednání měla prý přispět také koronavirová krize, která vše urychlila a jasně ukázala, že spolupráce je potřeba pro obě strany.
Pandemie totiž v automobilovém průmyslu nadělal pořádné škody, ze kterých se automobilky budou vzpamatovávat poměrně dlouhou dobu. Není se proto čemu divit, že obě automobilky chtějí ochotně sdílet své náklady na vývoj lehkých užitkových vozidel a pick-upů.
Právě ty jsou součástí dohody mezi Fordem a Volkswagenem. Další součástí dohody je investice 2,6 miliard dolarů od společnosti Argo AI zastoupené Volkswagenem. I zde ale koronavirus mohl způsobit zpoždění některých chystaných scénářů.
Například v USA se od roku 2022 počítalo se silným nástupem autonomních taxíků a doručovacích služeb. Tato vize je ale nyní ohrožena. Ford se teprve chystá zjišťovat, jak moc ovlivní pandemie koronaviru názory spotřebitelů na plně autonomní služby a platformy.
Ford navíc zrušil plány na vývoj čistě elektrického modelu Lincoln ve spolupráci se společností Rivian. I přesto chystá přinést na evropský trh masovější elektromobil, který bude využívat platformu MEB patřící Volkswagenu.