Nissan začátkem tohoto roku oznámil, že přestal utrácet peníze za spalovací motory. Jiné velké japonské automobilky však vidí věci jinak. Na společné tiskové konferenci a na následných samostatných akcích Toyota, Subaru a Mazda slíbily svůj dlouhodobý závazek vůči ICE (Internal Combustion Engines – spalovací motory) investováním do nového vývoje. Nyní je řada na Hondě, aby udělala totéž. Stejně jako jeho konkurenti se inženýři zaměřují na hybridní aplikace.
Na čem Honda pracuje?
Honda, která údajně diskutuje o potenciální fúzi s Nissanem, pracuje na čtyřválcových motorech běžících v Atkinsonově cyklu. Obě jednotky s přímým vstřikováním se zdvihovým objemem 1,5 a 2,0 jsou nabízeny jako „zcela nové“. Nicméně, budeme brát “vše” část s rezervou, protože Honda říká totéž o Prelude. Učíme se, že vylepšení provedená oproti současným hybridním pohonným jednotkám pomohou ICE zajistit „nejvyšší účinnost spalování“.
V případě menšího čtyřválce Honda tvrdí, že může rozšířit rozsah otáček, při kterém je motor vysoce účinný, o více než 40 % ve srovnání s hybridním 1,5litrovým nastavením, které se nachází v současných autech. S blíže nespecifikovaným úbytkem hmotnosti se počítá i zmenšením přední pohonné jednotky. Nový hybridní komponent bude sdílen mezi systémy „small-size“ a „mid-size“, které budou využívat motory 1,5 a 2,0, resp. Není jasné, které z těchto dvou nastavení je určeno pro Prelude, ačkoli máme podezření, že je to to druhé.
Jedna část tiskové zprávy upoutala naši pozornost: “Nové motory jsou navrženy tak, aby realizovaly teoretický poměr vzduch-palivo.” Honda pravděpodobně odkazuje na to, co Mazda řekla o svém novém motoru Skyactiv-Z . Mluvíme o spalovacím způsobu Lambda One. Lambda (λ) je poměr ekvivalence vzduch-palivo, tedy poměr skutečného vzduchu k palivu ve srovnání se stechiometrickým poměrem vzduchu k palivu. Ten představuje ideální poměr pro úplné spalování.
Když λ = 1, vzduch a palivo jsou dokonale vyvážené, což znamená, že vzduchu je právě tolik, aby se veškeré palivo úplně spálilo. Výsledkem je účinné spalování, maximalizace energetického výdeje a minimalizace škodlivých znečišťujících látek. Honda říká, že tento přístup využívá, aby vyhověla emisním předpisům, které jsou v mnoha částech světa stále přísnější.
Současně s oznámením nové série motorů zaměřených na hybridní pohon přichází zpráva o platformě střední velikosti nové generace. Předpokládá se, že budoucí elektrifikované vozy sníží spotřebu paliva o více než 10 % oproti současné úrodě hybridů v tomto segmentu. Částečně to bude možné díky snížení hmotnosti o 90 kilogramů. Zjednodušená stavba těla sníží o 10 % tuku oproti stávajícím hybridům.
Hybrid nové generace Honda
Sdílením více hardwaru mezi modely chce Honda snížit výrobní náklady na hybrid, který přijde v roce 2027, na polovinu ve srovnání s ekvivalentním vozem uvedeným na trh v roce 2018. Některá z těchto částečně elektrifikovaných vozidel budou mít nastavení s elektrickým pohonem všech kol. Aby se maximalizovala shoda, cílem je mít více než 60 % dílů sdílených mezi vozidly podporovanými platformou střední velikosti. Zda tato opatření ke snížení nákladů přejdou na zákazníky, se teprve uvidí.
Honda chce do konce desetiletí prodat 1,3 milionu hybridů ročně. Dalším cílem bude nabízet do roku 2040 pouze elektromobily s bateriemi a palivovými články, v ideálním případě dosáhnout uhlíkové neutrality v celém provozu v roce 2050.