Další vyzyvatel vstoupil do kruhu elektrických vozidel z Indie s nárokem na novou technologii baterií. Vazirani Automotive Ekonk je extrémně lehký EV, který využívá to, co společnost popisuje jako novou technologii baterií, kterou nazývá „DiCo“ – pro přímé chlazení. Prototyp klade důraz na aerodynamiku a paket DiCo pomáhá s úsporou hmotnosti.
Unikátní baterie
Je také velmi lehká, pokud jde o podrobnosti o tom, co technologie DiCo bateriových sad obnáší, ale zdá se, že společnost využívá vzduchové chlazení, čímž eliminuje hmotnost a složitost systémů chlazení kapalin. To je stejný základní koncept, který používá například Nissan Leaf se svým pasivně chlazeným paketem, ale doufáme, že společnost v blízké budoucnosti nastíní, co (pokud vůbec něco) je na jeho systému nového.
Božské Světlo
Ekonk – o kterém Vazirani tvrdí, že „v indických písmech znamená začátek Božského světla“ – je super lehké elektrické vozidlo navržené pro maximální proudění vzduchu pro baterie a celkovou aerodynamiku. Říká se, že Ekonk má jeden z nejnižších koeficientů aerodynamického odporu u vozidla svého druhu. Využívá také uhlíkové vlákno, které umožňuje Ekonku dosáhnout hmotnosti 1 627 liber. Pokud je to pravda, jde o jeden z nejlehčích dosud vyrobených elektromobilů.
Není to jen počítačově generovaný nebo válcovaný model z hlíny. Ekonk je funkční vozidlo a bylo prokázáno jeho provozováním ve zbrusu novém testovacím zařízení vysokorychlostních vozidel Naxtrax poblíž Indore, města blízko střední Indie. S udávaným výkonem 722 koní nabízí poměr výkonu a hmotnosti jednu koňskou sílu na kilogram. Během testování dosáhl Ekonk rychlosti 100km/h za pouhé 2,5 sekundy s maximální rychlostí 308km/h. I když není zmínka o umístění motoru ani o tom, kolik jich je, zpráva uvádí, že Ekonk má více motorů.
Zatím není na prodej
Zatím to vypadá, že tento jednomístný Ekonk bude jednorázový. To, co se však Vazirani z tohoto prototypu naučí, bude aplikováno na hypercar Shul. Shul byl odhalen během Goodwood Festival of Speed v roce 2018 jako elektrické vozidlo vybavené turbínovým generátorem. Vazirani však zmiňuje, že Ekonk „může také zaznamenat omezenou výrobu, kterou si zákazníci mohou koupit“.