Superauto Jaguar, které nikdy nebylo, C-X75, mělo premiéru jako koncept na pařížském autosalonu v roce 2010. Krátce poté byla oznámena produkční verze, která se však kvůli globální recesi nikdy neuskutečnila. Tím ale příběh C-X75 neskončil. Nádherné kupé si v roce 2015 zahrálo ve filmu James Bond Spectre z roku 2015 a počátkem tohoto roku debutoval muž, který navrhl vůz s přestavbou street-legal. Nyní Ian Callum dokončil další.

A zase ten agent 007

Stejně jako originál je i toto jedním ze sedmi kaskadérských vozů vyrobených společností Williams Advanced Engineering pro 24. díl franšízy Jamese Bonda. Po ukončení natáčení byly čtyři prototypy prodány soukromým kupcům. Callumova stejnojmenná společnost měla možnost pracovat na jednom z těchto vozů znovu poté, co proměnila podvozek 007 v pouliční legální stroj. Tentokrát se konstruktér C-X75 snažil přiblížit podvozek 001 ještě blíže tomu, čím by byl supercar, kdyby jej Jaguar postavil před deseti lety.

Dokončení karoserie Willow Green trvalo více než 1 000 hodin, což zahrnovalo implementaci aktivní aerodynamiky, která se spustí po 91 km za hodinu. Dalším významným vylepšením je přidání hydraulického zvedáku na přední nápravu, který umožňuje vozidlu vyjíždět výmoly a zpomalovací nerovnosti, aniž by riskovalo poškození jeho vzácné spodní části. Když je čas zastavit, je tu vzduchová brzda. Nový software zlepšuje kvalitu jízdy poté, co C-X75 dostal poznávací značku.

Stejně jako u ostatních kaskadérských vozů vyrobených pro Spectre, i tento C-X75 používá přeplňovaný 5,0litrový motor V-8 od Jaguaru. Původní koncept měl zcela odlišné pohonné ústrojí, protože používal přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec se dvěma elektromotory na každé nápravě. V této nové přestavbě směruje uprostřed uložený osmiválec svůj výkon na zadní nápravu prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky.

Uvnitř je to mnohem civilizovanější než první konverze, kterou jsme viděli v únoru. Tři kulaté obrazovky na středové konzole připomínají Bugatti Tourbillon. Callum Designs nainstaloval nový volant vyrobený z masivního hliníku. Nechybí ani bezdrátové nabíjení smartphonu, konektivita Apple CarPlay a digitální zpětné zrcátko. Kromě toho konzola na střeše obsahuje tlačítko start a další ovládací prvky.

Domníváme se, že toto je přesně ten typ vozu, který Jaguar potřebuje, aby se vrátil do hry. Ale bohužel ta loď odplula pro spalovací motory. Značka vlastněná Tata Motors je plně elektrická. Výroba většiny vozů ICE skončila před znovuzrozením značky v roce 2025 na ultraluxusní automobilku výhradně pro elektromobily. Mezitím byl přechod podle výkonného ředitele společnosti Jag Rawdona Glovera „obrovsky frustrující“ .

Připomeneme vám také, že C-X75 není jediným exotickým renovovaným Ianem Callumem a jeho týmem. Krátce poté, co v roce 2019 odešel z Jaguaru, aby vytvořil vlastní společnost, designér omladil původní Vanquish se speciální edicí 25 vozů s více než 350 změnami.