Ve spolupráci s BMW vyvíjí Jaguar komponenty pro nadcházející elektromobily. Zároveň však spolupráce zahrnuje i komponenty pro konvenční vozy.
Jaguár bude brát od BMW
Automobilka Jaguar Land Rover se momentálně nachází v menší krizi a proto hledá nejrůznější způsoby, jak co nejvíce ušetřit. Snižování nákladů se týká i vývoje nových automobilů, kde JLR hodlá využít spolupráce s BMW. Obě automobilky již potvrdily společný vývoj elektrotechniky a Jaguar by snad měl využít i další komponenty z Mnichova.
Hovoří se například o motorech a to řadových šestiválcích a čtyřválcích a dokonce i o motorech pro hybridní pohon. JLR měl v minulosti s vývojem spalovacích jednotek problém, tolik očekávaný šestiválec dorazil až v loňském roce pětilitrový osmiválec snad bude muset kvůli emisím dokonce skončit.
Nejnovější zprávy navíc naznačují, že by JLR měl využívat i platformu BMW, konkrétně arichitekturu FAAR s pohonem přední nápravy a motorem vpředu napříč, které by mohl využít ve svých nejmenších modelech.
Pro BMW by tato úzká spolupráce byla výhodná díky ušetření nákladů což se hodí, protože nastupující elektromobilita si vyžádá skutečně velké finanční náklady. Vývoj elektromobilů totiž něco stojí a jejich 100 % úspěch není vůbec zaručen.
Výhodná by tato spolupráce pro BMW byla i z toho důvodu, že má své továrny v domovině JLR. Závod v Oxfordu bude též stavět platformy FAAR, zatímco závod v Hams se orientuje na motory. Z nich by pak bylo velmi blízko do podniku JLR, což by šetřilo peníze na logistiku.