Aktuální generace Passatu má jasně daný životní cyklus. Co přijde po něm? To možná mnohé překvapí.
Není Passat jako Passat
Střední třídě v poslední době dochází dech, a to nejen v Evropě, ale také v severní Americe. Ford se kvůli tomu například chystá úplně zbavit modelu Fusion, který je u nás znám jako Mondeo, které bude nahrazeno crossoverem. Změnu v nabídce chce udělat také Volkswavagen.
„Passat je automobil, který má z hlediska našeho plánování omezenou životnost. Je pravděpodobně rozumný předpoklad, že když tento Passat dosáhne konce svého životního cyklu, jeho nástupce patrně nebude vybaven motorem s vnitřním spalováním,“ říká Johan de Nysschen, provozní ředitel společnosti Volkswagen.
Nemusíte však nadskakovat ze židle, řeč je v tomto případě o americké verzi Passatu, který má s tím evropským skutečně společné jen jméno. Passat NMS je vůz se svébytným designem, který je nabízen výhradně ve verzi sedanu a stojí na platformě PQ46.
Automobilu se přitom poslední dobou na americkém trhu moc nedaří. Loni jej v USA bylo prodáno jen 14 123 kusů. Situaci by měl řešit facelift pro modelový rok 2020, je ale jen otázkou, zda bude takováto změna stačit či nikoliv. Vůz se vyrábí již od roku 2011 a tak má na svém kontě již hodně jar. Pravděpodobným nástupcem by tak měl stát sériový ID. Vizzion z roku 2018.
Problémy má však Volkswagen i s evropským Passatem. Automobilka má za sebou šachování s tím, kde se vůbec bude vůz vyrábět, protože musel udělat místo pro produkci elektromobilů. Z původních Kvasin se jeho výroba nakonec měla přesunout do Turecka. Jenže kvůli problémům v oblasti, bylo definitivní rozhodnutí pozdrženo. Nicméně nový Passat pro Evropu se dočká i své další generace, jen prozatím není jasné, kde bude vyráběna.