Pod pojmem Jetta si většina z nás vybaví sedan nižší střední třídy značky Volkswagen, který se nabízel na evropském trhu. Na Čínském trhu je ale toto jméno synonymem levných vozů vyráběných pod stejnojmennou značkou, která se orientuje hlavně na mladé řidiče. A těm se Jetta líbí tak moc, že Volkswagen začíná přemýšlet, zda by neměla stejný úspěch i jinde.
Nové jméno
V současné době nabízí v Číně Volkswagen sedan VA3 a také dvojici SUV, VS5 a VS7. První jmenovaný je upravená Ateca, druhý pak její prodloužená verze. Ta sice byla na trh uvedena v minulém roce, ale i přes pandemii je v Číně naprostým trhákem.
Volkswagen hlásí, že od ledna do dubna prodala Jetta na čínském trhu 38 tisíc vozidel, přičemž jen za duben se číslo vyšplhalo na 13 500 kusů, tedy asi % tamnějšího trhu. I proto automobilka nyní řeší, zda by nestálo za to, expandovat s Jettou i na další trhy.
Značka se orientuje především na mladé zákazníky, které chce oslovit cenově dostupnými automobily. Svým způsobem jde o levnou značku koncernu Volkswagen, o které se v minulých letech hojně diskutovalo. Dokonce se hovořilo o tom, že tuto funkci zastane Škoda.
Kam přesně by se mohla Jetta rozšířit momentálně není jasné. Díky svému charakteru by to ale mohl být ruský či indický trh. Automobilka naznačuje, že značce pomohl koronavirus, který nutil značné množství čínských zákazníků k nákupu levnějšího vozu, který se ukázal být bezpečnějším dopravním prostředkem než MHD.
Jetta navíc vstoupila do segmentu, který momentálně tvoří asi čtvrtinu celého čínského trhu a prozatím v něm dominovali spíše místní značky. Tyto vozy si kupuje 80 % zákazníků, kteří předtím vůz nikdy nevlastnili a Jettě se je daří oslovovat.