Navzdory tomu, že má tvář, kterou může milovat pouze jeho matka, je to ve skutečnosti slušný crossover. Protože automobilky zřejmě nikdy nemohou mít příliš mnoho crossoverů, Kia uvádí na trh Syros v Indii. V místním portfoliu sedí nad Sonetem a vypadá docela jako autíčko EV9. Kromě některých stylistických narážek však tyto dva nemají nic společného. Pro začátek je novinka nabízena pouze se spalovacími motory. Je také mnohem menší, pouhých 3995 milimetrů (157,2 palce) na délku. Elektrické SUV je o celý metr (40 palců) delší.

Čím vůz překvapí?

Řekli bychom, že přední design je nepochybně nejnápadnějším úhlem Syrosu. Kia posunula vertikální světlomety do stran stejně jako u Tasmana. Když už jsme zmínili pickup, nemůžeme si nevšimnout, že crossoveru vyčnívá i čumák, možná víc, než by měl. Podivný vzhled pokračuje u profilu, kde plastové obložení karoserie kolem podběhů připomíná Tasmanovo „obočí“. Náhlé zalomení u čtvrtskla vynikne také.

Stylové zvláštnosti pokračují i na zádi, kde jsou na koncích nárazníku instalována níže umístěná svislá zadní světla. Další sada světel ve tvaru L je umístěna vysoko a lemuje sklo zadních dveří. Všude kolem je stříbrné obložení spolu s dvoubarevnými koly velkými až 17 palců. Vyšší verze dostanou dvojité panoramatické střešní okno.

Díky svému hranatému tvaru má působivou nákladovou kapacitu 16,4 kubických stop (465 litrů). Prostor pro nohy vzadu by měl být pro vozidlo této třídy skvělý, a to díky velkorysému rozvoru náprav o rozměrech 100,4 palce (2550 mm), což je přibližně stejně dlouhé jako u většího Soulu, který je v USA. Shodou okolností je stejně široký jako funky crossover/hatchback mashup, 70,8 palce (1800 mm), zatímco je o něco vyšší, 65,5 palce (1665 mm).

Výkon zajišťuje přeplňovaný 1,0litrový plynový motor, který produkuje 118 koní a 127 lb-ft (172 Nm). Na přední kola je směrován přes šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Alternativně se Syros dodává také s 1,5litrovým dieselem, který přes šestistupňovou manuální převodovku nebo automat s měničem točivého momentu se stejným počtem převodových stupňů přenáší na vozovku 114 koní a 184 lb-ft (250 Nm). Verze vybavené automatem mají dokonce pádla řazení. Následovat bude plně elektrická verze.

Zatímco exteriér je rozhodně získaný vkus, kabina je daleko normálnější. Upřímně řečeno, ve skutečnosti to vypadá, že patří k jinému, konvenčněji navrženému autu. Kia nacpala téměř 30palcovou plochu obrazovky tím, že namontovala 12,3palcový digitální přístrojový štít, dotykový infotainment stejné velikosti a pětipalcový panel pro nastavení klimatu usazený mezi větší displeje. Chvála, stále existuje několik fyzických tlačítek pro přístup k často používaným funkcím.

Přestože se jedná o drobný crossover, Syros je nabitý funkcemi. Má ventilovaná přední a zadní sedadla (ano, i vzadu), bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay a bezdrátovou nabíjecí podložku. Syros dostane čtyřsměrně elektricky poháněné sedadlo řidiče, posuvnou zadní lavici sklopnou v poměru 60:40, elektronickou parkovací brzdu, 64barevné ambientní osvětlení, sklopnou zadní centrální loketní opěrku a zvukový systém Harman Kardon s osmi reproduktory.

Pokud jde o bezpečnost, Kia India nabízí šest airbagů, 360stupňovou kameru, přední a zadní parkovací senzory a 16 jízdních asistentů – od asistence pro udržení v jízdním pruhu až po adaptivní tempomat (s funkcí stop & go). Syros se časem zlepší, protože crossover velikosti pinty podporuje bezdrátové aktualizace.

Cena nebyla zveřejněna, ale protože auto konkuruje Škodě Kylaq, mělo by být velmi levné. Syros je založen na platformě K1, a proto jste si mohli všimnout některých podobností s Hyundai Casper a jeho elektrickým sourozencem Inster.