Pravým ‚domácím utkáním’ pro značku ŠKODA je ‚Oldtimer Bohemia Rally‘ v České republice. Až 30. srpna v Mladé Boleslavi padne startovní výstřel, budou na místě i tři atraktivní historické vozy české automobilky: Laurin & Klement 300 z počátku dvacátýc
‚Oldtimer Bohemia Rally‘ se letos koná už potřetí, od 30. srpna do 1. září. Je to jediná veteránská soutěž kategorie A v České republice pod záštitou FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens). Eva Ticová, vedoucí restaurátorské díly ŠKODA Auto Muzea, se těší na rallye za humny firemního muzea: „Oldtimer Bohemia Rally se rozvinula v oblíbenou veteránskou soutěž. Účastníci oceňují zajímavé tratě, diváci jsou nadšeni pestrostí automobilové historie. Jsme rádi, že můžeme k této události v naší vlasti přispět třemi skvělými vozy.“
Skutečnou pastvou pro oči a uši je závodní vůz Laurin & Klement 300. L&K 300 pochází z počátku dvacátých let a je poháněn čtyřválcovým motorem o objemu 4,7 litru (4.713 cm³) o výkonu 50 koňských sil. Se svou vysokou, otevřenou karoserií padne tento okrově zbarvený vůz okamžitě každému do oka. Otevřená výfukový soustava oznamuje příjezd vozu L&K 300 už dávno před tím, než se automobil objeví. Správnou pohonnou směs motoru dodává karburátor Zenith-42. Čtyřstupňová ručně řazená převodovka se zpětných chodem pohání zadní kola tohoto vozu rámové konstrukce. Maximální rychlost činí 100 km/h, normální cestovní rychlost 60 km/h.
ŠKODA 860 z roku 1932 patří mezi klenoty ŠKODA Muzea a je luxusním vozem par excellence. V letech 1929 až 1933 bylo vyrobenou pouze necelých 100 vozů. Číselné označení 860 vypovídá o počtu válců a o výkonu motoru. Osmička označuje vodou chlazený řadový osmiválec o objemu 3.880 cm³. Číslice 60 odkazuje na výkon 60 koňských sil. Majestátní vůz, dlouhý 5.424 mm, vznikl v roce 1932, karoserii na míru vyrobila pražská firma Jech. Po dlouhá desetiletí se tento vůz zúčastňoval různých událostí v České republice. Na přelomu tisíciletí převzalo ŠKODA Muzeum tento zachovalý vůz do své sbírky. Pro uvedení vozu ŠKODA 860 do provozuschopného stavu bylo nutno pouze několik kosmetických úprav.
Dalším klasikem značky ŠKODA ve startovním poli ‚Oldtimer Bohemia Rally‘ je elegantní kabriolet ŠKODA Tudor. Vůz, vyrobený v roce 1948, je lákadlem mnoha veteránských soutěží ale nadchnout dokáže zase a znova. Pohon Tudoru zajišťuje čtyřválcový motor o objemu 1.089 cm³ a o výkonu 32 koňských sil. Maximální rychlost činí 100 km/h. ŠKODA Tudor byla ve výrobním programu v letech 1946 až 1952, bylo vyrobeno více než 80.000 vozů.
Účastníky ‚Oldtimer Bohemia Rallye‘ čekají tři dny s celkem 300 kilometry tratí, vedoucích úchvatnou českou krajinou. Start a cíl je v Mladé Boleslavi. Rallye se jede jako soutěž v plynulosti jízdy. Před jízdou se stanoví rychlostní průměr a cílem je ho dosáhnout. Na startovní listině je zapsáno celkem 63 týmů z České republiky i ze zahraničí (Německo, Polsko, Slovinsko, Rakousko). Zúčastněné vozy musí být staré minimálně 30 let. Dalšími atrakcemi rallye jsou bohatý doprovodný program a soutěž elegance.
Pro značku ŠKODA je ‚Oldtimer Bohemia Rally‘ také vítanou předehrou pro nové otevření ŠKODA Muzea, které proběhne za několik měsíců. V současné době probíhá rozsáhlá přestavba Muzea v sídle firmy v Mladé Boleslavi. Po kompletní představě budou moci návštěvníci opět objevovat historii, vývoj a výrobu tradiční české automobilky. ŠKODA tak chce lidem představit počátky jedné z nejstarších dosud fungujících automobilek na světě.