Švédský Koenigsegg nadále posouvá výkonnostní rekordy jako nikdo jiný. Nejnovějším modelem společnosti je hypercar s názvem Gemera a místo velkých V-8, na které společnost běžně spoléhá, zde máme 3válcový motor, který spolupracuje s trojicí elektromotorů a poskytuje kombinovaný výkon 1700 koní.
První odhalení prototypu
Přestože se Gemera poprvé ukázala světu během ženevského mezinárodního autosalonu v roce 2020, Koenigsegg odhalil první funkční prototyp až nyní. Generální ředitel a zakladatel Koenigsegg Christian von Koenigsegg je uveden ve videu, kde nastartuje prototyp a vezme ho na krátký sprint po ranveji na bývalé švédské letecké základně, kterou Koenigsegg nazývá domovem.
Během této rané fáze testování ještě nebyl odemčen plný výkon vozu Gemera. Motor v současné době dosahuje maxima při asi 4 500 otáčkách za minutu, ale ve sériově vyráběné podobě pojede ještě o 4 000 ot./min. Motor, 2,0litrový přeplňovaný inline-3, je schopen produkovat špičkových 600 koní a 443 lb-ft točivého momentu, částečně díky vlastní bezvačkové technologii Koenigsegg známé jako FreeValve. To umožňuje větší kontrolu nad provozem ventilu a poskytuje více příležitostí k výrobě energie.
Elektrická stránka hnacího ústrojí Gemery je také vlastním úsilím, což je působivé na společnost, která chrlí jen hrstku aut měsíčně. Elektromotor Quark společnosti Koenigsegg váží 28 kilogramů a vyvine výkon až 335 koní a točivý moment 486 lb-ft. Tři z motorů jsou součástí Gemera a také vlastní měnič Koenigsegg, který společnost pokřtila jako David. Očekává se, že kombinace řadového 3 a elektromotoru poskytne nepřetržitý rekordní rychlostní tlak až 400 km/h bez jakýchkoli ztrát točivého momentu nebo výkonu. Elektromotory pohání 15kilowatthodinová baterie. Koenigsegg neuvedl, zda bude možný čistě elektrický režim.
Gemera je ve světě hyperaut unikátní i tím, že je čtyřmístná. Dveře jsou pouze dvoje, v tomto případě dlouhý pár, z nichž každý má typický design dihedral synchro-helix společnosti Koenigsegg, kde se dveře otáčejí, když se vysouvají ven, a přístup k zadním sedadlům je usnadněn díky absenci B-sloupku.
Výroba Gemery bude omezena na 300 kusů za blíže nespecifikovanou cenu. To je exkluzivní i ve srovnání s mnoha jinými hyperauty, ale i tak bude Gemera dosud nejplodnějším Koenigseggem.