Koenigsegg stále plánuje běh v nejvyšší rychlosti s Jesko Absolut, ale mezitím vytváří jiné typy rekordů. Jesko Attack zaměřený na trať byl nyní korunován jako nejrychlejší sériové vozidlo na ikonické Laguna Seca. 18. srpna dokončilo náročnou trať dlouhou 2,2 míle za 1 minutu a 24,86 sekund.

Těsné překonání rekordu

Nejen, že to byla první jízda hypercara na Laguna Seca, ale také pro řidiče. Vývojový testovací jezdec Koenigsegg Markus Lundh skutečně na 66 let staré kalifornské trati ještě nebyl. Navzdory nezmapovanému území pro člověka a stroj překonal Jesko Attack Czinger 21C o pouhých 0,58 sekundy. V souvislosti s tím poslední jmenovaný právě zaznamenal rekord na kolo sériového vozu na okruhu Circuit of the Americas v Austinu v Texasu, když porazil Hennessey Venom F5 o 0,2 sekundy.

Intenzivní záběry na palubě ukazují, jak Markus Lundh zdolává obtížnou závodní dráhu Laguna Seca a její slavnou vývrtku. Zvuková stopa, kterou slyšíte, pochází z 5,0litrového V-8 se dvěma turbodmychadly, který čerpá 1280 koní. Když motor běží na E85, výkon se zvýší na zdravých 1600 koní. Koenigsegg uvádí točivý moment při pohybu v horách 1 106 liber-stop.

Toto není první rekord vytvořený Jesko Attack. Na konci roku 2023 objel tovární testovací jezdec Niklas Lilja okruh Gotland Ring ve Švédsku za 2 minuty a 56,97 sekund. Od starého rekordu, který drželo Porsche 911 GT3 RS MR, ubralo téměř osm sekund.

To, že jde o verzi Attack, poznáte snadno podle masivního zadního křídla, zatímco Absolute má místo toho pár ploutví. Vysokorychlostní varianta nedávno vytvořila rekord také tím, že zrychlila z 0 na 400 km/h a poté se vrátila na 0 za 27,83 sekundy, čímž zlepšila výkon Rimacu Nevera o 1,33 sekundy. Nicméně je tu nová hardcore Nevera R s větším výkonem a nižší hmotností, která by mohla brzy začít lovit rekordy.

Nejzajímavějším rekordem ze všech je samozřejmě nejvyšší rychlost. Koenigsegg to spočítal a odhaduje, že Jesko Absolut pohodlně překoná hranici 300 mil za hodinu (482 km/h). Nedávný dynamický test podvozku ukázal teoretickou rychlost 500 km/h před zásahem do omezovače otáček na devátý rychlostní stupeň, což naznačuje, že existuje prostor pro více.

Bugatti Chiron Super Sport udělalo 490 km/h, ale pouze v jednom směru, takže to nebyl Guinessův rekord. I tak jsme si jisti, že Koenigsegg, Hennessey a SSC to chtějí porazit. Bugatti je hotový v honbě za rychlostními rekordy, ale šestnáctiválcový Tourbillon není zrovna pomalý vzhledem k tomu, že udělá 444 km/h.