Nejmenší dodávka, kterou Mercedes-Benz prodává v USA, je středně velký Metris, ale na jiných trzích nabízí automobilka ještě menší možnost v podobě Citanu. Nedávno byl odhalen redesign této kompaktní komerční dodávky, která má přijít na evropský trh v roce 2022.
Stejně jako odcházející Citan je i nový v zásadě předělaný Renault Kangoo. Letos byla uvedena přepracovaná verze Renaultu, takže není divu, že Mercedes uvedl přepracovaný Citan. Na rozdíl od odcházejícího Citanu nabídne Mercedes elektrickou verzi eCitan. K dispozici bude také verze orientovaná na cestující, která se bude jmenovat Třída T, která bude mít vlastní elektrickou verzi EQT. Mercedes představil EQT v květnu s konceptem s tenkou rouškou se sedmi sedadly rozdělenými do tří řad.
Třída T (a EQT) bude zaměřena na mladé rodiny a lidi s aktivním životním stylem, kteří nechtějí upgradovat na velký crossover nebo pickup, aby mohli nosit své vybavení. Ale vzhledem k tomu, že zde dáváme přednost crossoverům, nepočítali bychom s tím, že by se do místních showroomů dostaly nějaké varianty třídy T.
Citan měří pouhých 177 palců, což je délka podobná Ford Transit Connect. Později bude přidána verze s dlouhým rozvorem měřící blíže 195 palcům, přičemž se předpokládá, že toto bude základem pro třídu T a EQT.
Možnosti pohonného ústrojí se skládají z řady vznětových a benzínových řadových čtyřválců, přičemž nejsilnější z nich má výkon 128 koní. Převodovka obsahuje šestistupňovou manuální a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Podrobnosti pro elektrickou verzi budou oznámeny blíže k zahájení příštího roku, ale očekává se dojezd asi 240 kilometrů a možnost nabíjení z 10-80% za 40 minut.