Audi dokázalo zkombinovat prvky z řady typů vozidel pro čtvrtý a poslední člen své řady koncepčních vozidel Sphere. Nedávno představený nový koncept Audi Activesphere je crossover s karoserií podobnou kupé, která vzadu integruje postel a zadní výklopné dveře. Koncept je navržen pro aktivní životní styl a jako takový se vyznačuje vysokou světlou výškou a ochranou spodku, aby bylo zajištěno, že zvládne drsný terén, ale také úložnými řešeními, jako je postel a střešní nosič na lyže pro přepravu veškerého základního vybavení.
Všestranný vůz pro aktivní lidi
Uberte trochu off-roadové výbavy a hladký profil fastback Activesphere by vytvořil sexy A7 nové generace, která nemusí být tak přitažená za vlasy, protože 196palcová délka Activesphere je stejná jako u současné A7. Výrazným prvkem designu je přední část z čirého skla, která obsahuje okno ve tvaru tradiční mřížky chladiče Audi. Zachováním průjezdnosti tohoto úseku získají cestující nerušený výhled skrz přední kufr a na silnici před sebou.
Cestující mají také sluchátka, která poskytují zážitek z rozšířené reality. Náhlavní soupravy ukazují svému nositeli skutečné prostředí a současně překrývají dodatečné informace 3D grafikou. Informace jsou pro řidiče a cestující nakonfigurovány odlišně, protože řidiči jsou primárně poskytovány informace související s řízením. Uživatelé mohou také komunikovat s informacemi zobrazenými v náhlavních soupravách ovládáním oblastí kabiny citlivých na dotyk.
Activesphere se připojuje k předchozím konceptům Grandsphere, Skysphere a Urbansphere. Ostatní zahrnují karosářské styly fastback sedan, sportovní vůz a minivan.
Všechny koncepty jsou elektromobily založené na platformě PPE koncernu Volkswagen, které Audi poprvé použije v novém kompaktním crossoveru Q6 E-Tron, který se má objevit v roce 2023 nebo začátkem příštího roku. Pro Activesphere platforma obsahuje 100kwh baterii a nabíjecí kapacitu až 270 kw. Nabití z 5-80 % zabere podle Audi asi 25 minut.
Koncepty Sphere se také vyznačují schopností samořízení, která dává osobě za volantem možnost řídit nebo sedět a relaxovat během cesty. V Activesphere se přístrojová deska, volant a pedály odklopí, když vůz přejde do režimu samořízení.
Koncepty Sphere byly vyvinuty týmem Audi Artemis skunkworks, který byl založen v roce 2020, aby pomohl urychlit vývoj vozidel ve snaze konkurovat agilnějším startupům v závodě EV. Odpovědnosti za Artemis byly v roce 2021 značně omezeny, ale očekává se, že minimálně jedno z vozidel, které vyvíjela, se dostane do výroby kolem poloviny dekády. Očekává se, že vozidlo bude sériovou verzí Grandsphere, o které se říká, že bude sloužit jako náhrada za A8, i když vzhledem k současnému šílenství po crossoverech může být Activesphere tím, kdo dostane zelenou.