Emisní normy jsou stále přísnější a jak to tak vypadá společně s jejich přitvrzováním, se blíží také konec automobilů s dieselovými motory. Některá města dokonce nyní chtějí zcela zamezit těmto vozům ve vjezdu.
Osobní automobily se vznětovými motory jsou oblíbené především mezi evropskými zákazníky, ovšem jak se zdá, jejich konec se pomalu blíží. Vinou jsou především stále se zhoršující emisní normy, s jejichž splněním mají automobily s dieselovými agregáty stále větší a větší potíže, a pak jsou tu také zákazy vjezdu do centra měst, kterých nyní rapidně přibývá.
Zatím nejdále se v tomto ohledu dostali v Paříži a Dillí. Paříž zakázala loni v červenci vjezd do svého centra všem vozům staršího data výroby než 1997 se vznětovým motorem. Zákaz platí během pracovních dnů, o víkendech a v noci. Navíc pařížská radnice počítá se stále se zpřísňujícím nařízením, a do konce letošního roku by jej rádi rozšířili na vozy starší roku výroby 2000.
Do roku 2025 pak chce Paříž z města vozy se vznětovými motory vykázat zcela úplně. Ve stejném roce se k podobným krokům chystá také španělský Madrid, řecké Athény a Mexiko City. Zde také již pomalu nahrazují vozy hromadné dopravy se vznětovými motory za vozy s hybridním či elektrickým pohonem. Podobné kroky pomalu chystá i Německo a Norsko.
V Dillí šli ještě dál a dokonce zde zakázali prodej nových automobilů se vznětovými motory s objemem větším jak dva litry. Zde jednají především v reakci na znečištěné ovzduší v celém městě. V Srpnu pak byl prodej těchto aut opět povolen, ovšem byla na ně uvalená taková daň, že si je může dovolit jen málo kdo.
Vede zatím Tokio, které podobné zákazy realizovalo již v roce 2003 za pomoci velmi přísných emisních norem, které se týkají oxidu dusíku.